مهر- وزیر نیرو، از معرفی ۱۰ نیروگاه دولتی دیگر برای واگذاری به بخش خصوصی خبر داد و اعلام کرد: اسامی‌این ۱۰ نیروگاه به زودی اعلام می‌شود. «مجید نامجو» گفت: وزارت نیرو هم‌اکنون در مجموع بیش از ۱۷ هزار مگاوات نیروگاه را برای واگذاری به سازمان خصوصی‌سازی معرفی کرده است که امید می‌رود بتواند پروژه واگذاری نیروگاه‌ها را در خرداد ماه امسال کلید بزند. وزیر نیرو افزود: در حال حاضر به توانیر تکلیف شده است که ۱۰ نیروگاه دیگر را علاوه بر ۲۰ نیروگاه قبلی شناسایی و پس از تصویب در هیات‌مدیره توانیر به سازمان خصوصی‌سازی معرفی کنند.

وی تصریح کرد: ۱۰ نیروگاهی که در آینده نزدیک به سازمان خصوصی‌سازی معرفی خواهند شد، بدهی به سیستم بانکی ندارند. به گفته وی، ظرف دو هفته آینده شناسایی این ۱۰ نیروگاه جدید نیز به سرانجام می‌رسد و برای تصویب در هیات مدیره توانیر مطرح خواهد شد.

نیروگاه‌های شهید منتظری اصفهان، نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان، نیروگاه سیکل ترکیبی فارس، نیروگاه خوی، نیروگاه منتظر قائم، نیروگاه تبریز، نیروگاه طوس، نیروگاه مشهد و نیروگاه لوشان برای واگذاری به سازمان خصوصی‌سازی معرفی شده‌اند.

ظرفیت نیروگاه‌های مزبور در مجموع ۸ هزار و ۶۰۰ مگاوات است که در کنار ده نیروگاه قبل که به سازمان خصوصی‌سازی معرفی شده بودند، ظرفیت به ۱۷ هزار مگاوات برای واگذاری می‌رسد.