گروه انرژی- وزیر نفت با بیان این که هم‌اکنون با بانک‌های داخلی برای تامین اعتبار مالی پروژه‌های این صنعت در حال مذاکره هستیم، از توافق این وزارتخانه با بانک صادرات برای گشایش اعتبار مالی (ال‌سی ریالی) خبر داد. به گزارش شانا، «سیدمسعود میرکاظمی» در جلسه تودیع، مدیرعامل‌های پیشین و کنونی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: شرکت ملی پالایش و پخش به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت، بالاترین ارتباط را برای عرضه فرآورده‌های نفتی با مردم دارد.

میرکاظمی‌از توافق با برخی بانک‌های داخلی برای گشایش ال‌سی ریالی یا داخلی برای تامین مالی پروژه‌های صنعت نفت خبر داد و افزود: بر این اساس، پروژه‌هایی که شرکت‌های نفتی اجرا می‌کنند، در صورت نیاز می‌توانند منابع مالی خود را از طریق این بانک‌ها تامین، سپس درصدی از پول را در یک دوره مشخص به بانک‌ها بازپرداخت کنند. وی گفت: درصد بازپرداخت شرکت‌های داخلی به بانک هنوز مشخص نشده است.

وزیر نفت توسعه جایگاه‌های عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده شده (سی.ان.جی) را یکی دیگر از برنامه‌های مهم شرکت ملی پالایش و پخش برشمرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی، قرار است ۶۰۰ جایگاه عرضه سی.ان.جی تا پایان امسال در کشور به بهره‌برداری برسد.

میرکاظمی ‌افزود: علاوه بر توسعه جایگاه‌ها باید با افزایش تعداد نازل‌ها، ظرفیت سوخت رسانی در کشور افزایش یابد.