گروه صنعت و معدن- شرکت نوسازی صنایع ایران وابسته به ایدرو طبق قرارداد همکاری با وزارت کار و امور اجتماعی طرح ارتقای بهره‌وری صنایع غذایی را در پنج استان به اجرا در آورده است. به گزارش اداره اطلاع رسانی ایدرو، «عالم الله ایری» ، رییس هیات مدیره شرکت نوسازی صنایع با اعلام این خبر افزود: استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، فارس، مازندران و خراسان رضوی به دلیل دارابودن بیشترین شرکت‌های فعال در حوزه صنایع غذایی، به عنوان استان‌های پایلوت طرح انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: وزارت کار و امور اجتماعی، با توجه به رویکرد جدید خود در جهت رشد بهره‌وری نیروی کار، جهت برگزاری طرح ارتقای بهره‌وری که هدف اصلی آن ارتقای بهره‌وری کل صنایع در سرتاسر کشور از طریق ایجاد ارتباط موثر با تشکل‌های درگیر در صنایع مختلف کلیدی است، شرکت نوسازی صنایع ایران را به عنوان و مجری این طرح انتخاب کرده است.

«ایری» تصریح کرد: در راستای انجام این طرح، بر اساس توافقات انجام شده مقرر شد در ابتدا شرکت‌های فعال در تولید محصولات صنایع غذایی و آشامیدنی در استان‌های پایلوت در شاخه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد و با انجام پروژه‌های بهره‌وری و مطالعات زنجیره ارزش افزوده، گامی در راستای خودکفایی، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه ظرفیت‌ها، توسعه فرآیند کارآفرینی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی برداشته شود.

رییس هیات مدیره شرکت نوسازی صنایع، فعالیت‌های عمده این طرح را کمک به بهبود بهره‌وری در بنگاه‌های اقتصادی صنایع غذایی از طریق عارضه‌یابی، استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری و تعریف طرح‌های اجرایی بهبود ذکر کرد.

وی اظهار داشت: ابتدا مشاوران حقیقی و حقوقی در حوزه بهره‌وری و بهبود کیفیت در هر استان شناسایی، آموزش و سازماندهی می‌شوند و سپس واحدهای صنعتی حائز شرایط، انتخاب و با عقد قرارداد عارضه‌یابی و بهبود شاخص‌های بهره‌وری صورت می‌پذیرد که در صورت موفقیت واحد صنعتی، ۵۰درصد هزینه‌های صنایع مشارکت‌کننده در طرح با تایید شرکت نوسازی توسط بانک عامل پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالان صنایع غذایی در استان‌های یادشده برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به ادارات کل کار و امور اجتماعی استان خود مراجعه کنند.