«علی اکبر محرابیان»، وزیر صنایع و معادن به دعوت همتای بلاروسی خود در راس هیاتی از مقامات صنعتی کشور عازم «مینسک» پایتخت این کشور می‌شود. «علی اکبر محرابیان» طی دو روز اقامت در بلاروس علاوه بر مذاکره با «الکساندر رادرویچ»، وزیر صنایع جمهوری بلاروس و دیگر مقامات ارشد این کشور در مراسم افتتاح کارخانه تولید مفتول مسی (ریتم) شرکت خواهد کرد. وزیر صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران همچنین ضمن بازدید از کارخانه خودروسازی یونیسون بلاروس که خودرو سمند را تولید می‌کند، بررسی راه‌اندازی طرح توسعه فاز دو این کارخانه را نیز در دستور کار خود دارد.

مذاکره درباره احداث کارخانه ۳۳۰۰ تنی سیمان گومل در شهر وتکا بلاروس توسط شرکت آذرآب نیز از جمله برنامه‌های وزیر صنایع و معادن در سفر به بلاروس خواهد بود.«محرابیان» همچنین با ایرانیان فعال ومقیم در بلاروس دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

حجم روابط ایران و بلاروس شامل سرمایه‌گذاری‌های در حال اجرا، قراردادهای در دست اقدام و مبادلات بازرگانی دو کشور با احتساب کارخانه جدید التاسیس تولید مفتول مسی به سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار می‌رسد.بلاروس به لحاظ موقعیت جغرافیایی در مرکز قاره اروپا قرار دارد و تقاطعی برای غرب و مرکز و شرق اروپا، جمهوری بالتیک، کشورهای اسکاندیناوی، روسیه، اوکراین و کشورهای آسیایی خواهد بود. این کشور کوتاه‌ترین مسیر ترانزیتی کالا از کشورهای «سی.آی.اس» به اروپای غربی است.