مدیر عامل پتروپارس با بیان اینکه خصوصی‌سازی پتروپارس منتفی نشده است، گفت: «اما مناقصه‌ای که سال گذشته برگزار شد با وجود انتخاب برنده‌، ابطال شد و نظر وزارت نفت این است که با توجه به پروژه‌ها و مسوولیت‌های پتروپارس واگذاری آن در زمان کنونی به صلاح نیست.» «غلامرضا منوچهری» در ادامه با اشاره به توافق اولیه با ونزوئلا برای انجام پروژه‌ «دوبوکوبی» تبیین کرد: طرف ونزوئلایی برای توسعه این میدان درخواست ۹۰ میلیون دلار پول کرده است که هم‌اکنون در حال مذاکره هستیم تا یا این مبلغ را به صورت قسطی پرداخت کنیم یا میزان آن را کاهش دهیم.

به گزارش «مهر»، مدیرعامل پتروپارس با یادآوری اینکه به دلیل اینکه منتظر بودیم در سفر رییس‌جمهور این قرارداد اجرا شود؛ ولی نهایی نشد، در نتیجه انجام آن طولانی شده است، گفت: در این راستا انتظار داشتیم دو طرف به گونه‌ای روی مبلغ توافق کنند تا فشار زیادی به پتروپارس وارد نشود که هنوز توافق نهایی انجام نشده است.

«منوچهری» همچنین در مورد مشارکت پتروپارس در طرح‌های نفت و گاز ونزوئلا بیان داشت: هم‌اکنون در طرح توسعه میدان نفتی «آیاکوچو» هنوز مذاکرات منتفی نشده است.

به گفته وی، حضور پتروپارس در طرح توسعه میدان نفتی «آیاکوچو» نیاز به سرمایه‌گذاری عمده دارد؛ زیرا شرط توسعه بخش بالادستی میادین نفت و گاز سرمایه‌گذاری در پایین دستی است که به حدود ۸ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد.

وی با اشاره به مشارکت ۱۰ درصدی پتروپارس در طرح توسعه میدان نفتی «کاوین دانورث» آنگولا خاطرنشان کرد: همچنین ارزیابی سایر بلوک‌های نفت و گاز آنگولا را نیز در دست اقدام داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه پتروپارس در طرح توسعه میدان گازی «کیش» با ۱۲ درصد سهم اپراتور و مجری طرح توسعه «کیش» است، اظهار داشت: تامین مالی این پروژه گازی توسط بانک ملت انجام می‌شود که تا به حال مراحل تحویل و تحول طرح کامل نشده، ولی در حال تسریع آن هستیم.

مدیرعامل پتروپارس در ادامه در خصوص شیوه‌ توسعه‌ میدان گازی «کیش» توضیح داد: نظر ما با آنچه تا به حال اجرا شده کمی ‌متفاوت است؛ به طوری که در شرایط فعلی حدود ۳۰ مناقصه برای ساخت پالایشگاه انجام شده؛ اما باید کل عملیات ساخت پالایشگاه در قالب یک یا دو EPC انجام شود.