مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از آغاز تولید نفت از میدان مشترک هنگام در آب‌های خلیج فارس خبر داد. «محمود زیرکچیان‌زاده» با اشاره به آغاز تولید نفت از میدان مشترک هنگام در خلیج فارس گفت: از امروز تولید روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ بشکه نفت خام از میدان هنگام که با کشور عمان مشترک بوده، آغاز شده است. وی افزود: برهمین اساس، امسال برای اولین بار در ایران نفت با درجه کیفیت و مرغوبیت ۴۲ API صادر خواهد شد.

این مقام مسوول همچنین از برنامه ریزی شرکت ملی نفت برای توسعه فازهای دوم و سوم طرح توسعه میدان مشترک هنگام تا پایان سال‌جاری خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با توسعه فاز دوم این میدان مشترک نفتی با عمان تولید روزانه از این میدان به حدود ۲۵ هزار بشکه در روز افزایش یابد. براساس گزارش‌های موجود، برداشت عمان از میدان نفتی هنگام تاکنون از مرز ۳ میلیون بشکه

گذشته است.

عمان با مشارکت یک شرکت انگلیسی، تولید نفت خام از این میدان مشترک را از اسفند ماه سال ۸۷ و با ساخت یک خط لوله به طول ۲۵ کیلومتر از بخش مشترک میدان هنگام - البخاء و استفاده از تاسیسات موجود در راس الخیمه امارات را با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه نفت در روز آغاز کرده است.