معاون وزیر صنایع و معادن اعلام کرد: درخواست تاسیس بانک صنایع کوچک با سرمایه صنعتگران این حوزه به بانک مرکزی ارسال شده است. خدامراد احمدی گفت: مدل توسعه خوشه‌های صنعتی با توجه به پتانسیل‌های منطقه‌ای می‌تواند اقتصاد کشور را رشد و توسعه دهد.‌ در این مسیر برای توسعه ملی نگاه به توسعه منطقه‌ای در اولویت است، زیرا بدون برنامه‌ریزی سریع و مدون، نتیجه قابل‌قبولی به دست نمی‌آید.

معاون وزیر صنایع و معادن با اشاره به اینکه اکنون در حوزه صنعت ۹۴ درصد از صنایع خرد و متوسط هستند، گفت: اگر صنایع ما بخواهند مانند گذشته با نگاه سنتی بدون نگاه بهره‌وری و هم‌افزایی به فعالیت بپردازند، دچار مشکل می‌شوند؛ بنابراین باید با ایجاد هم‌افزایی توان‌های خرد و استفاده کامل از ظرفیت‌ها در حوزه بازار داخلی، بین‌المللی، آموزش و بهره‌وری حضوری کامل و موفق داشت که این هم‌افزایی در قالب خوشه صنعتی تعریف می‌شود.معاون وزیر صنایع و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بخشی دیگر گفت: تا پایان سال ۹۳ شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها خصوصی‌سازی نمی‌شود.

خدامراد احمدی افزود: گرچه قرار بود شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها تا پایان سال ۸۹ خصوصی‌سازی شوند، اما این شرکت‌ها به منظور ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های صنعتی در شهرک‌ها تا پایان سال ۹۳ خصوصی‌سازی نمی‌شوند.

وی به سیاست‌گذاری‌های کلان کشور در امر توسعه صنعت اشاره کرد و گفت: برای توسعه اقتصادی کشور نیازمند توسعه صنعتی هستیم و برای توسعه صنعتی همه بخش‌ها و ارگان‌های کشور باید در خدمت صنعت و تولید قرار گیرد که تاکنون این امر به طور کامل رخ نداده است.

معاون وزیر صنایع و معادن به منابع بانکی و مالی موردنیاز صنعتگران اشاره کرد و گفت: عدم پرداخت تسهیلات شبکه بانکی به صنعتگران بیشترین ضربه و خسارت را به بخش صنعت کشور وارد کرد که امیدواریم گام‌ها برای اصلاح این شبکه بیش از گذشته سرعت گیرد.