سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از ایجاد ۷ مرکز تولید و تحقیق بیوایمپلنت‌ها در کشور خبر داد که برای جراحی‌های فک، گوش و حلق و بینی، جبران نقایص اسکلتی بدن، پیوند اعضا، ترمیم سوختگی‌ها و زخم‌ها به کار می‌رود. با بهره‌گیری از دانش و فناوری بومی ‌تولید بیوایمپلنت‌های استخوانی و پوششی، ۷ مرکز تولیدی و یک مرکز تحقیق و توسعه حوزه بیوایمپلنت، در کشور ایجاد می‌شود.

بر اساس این گزارش، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اعلام کرد: مقرر شد تا این سازمان حمایت‌های لازم را از توسعه مراکز تولید بیوایمپلنت‌ها صورت دهد و در نتیجه ایجاد سایت‌های مذکور۲۷ محصول جدید تولید خواهد شد که هر محصول، ده‌ها و بلکه صدها تنوع مختلف خواهد داشت.

همچنین نقشه راه توسعه مهندسی بافت در کشور به سازمان گسترش ارائه شده و قرار است برنامه‌های عملیاتی در این خصوص نیز به زودی اعلام شود. سال گذشته در شرکت همانند ساز بافت کیش ۱۷۰ شکل از بیوایمپلنت‌ها تولید شده و امسال برنامه توسعه ۱۰۰درصدی آن در دستور کار قرار دارد که یکی از برنامه‌های مهم این بخش، تولید بیوایمپلنت‌های قلبی و عروقی در کشور است.

این گزارش می‌افزاید: بیوایمپلنت‌های استخوانی و پوششی با فناوری بومی‌ در کشور تولید شده و ایران را به دومین کشور دارنده این فناوری پس از آمریکا تبدیل کرده است.

این محصولات دارای استانداردهای روز دنیا بوده و می‌توانند جایگزین محصولات وارداتی در انواع جراحی‌های فک، گوش و حلق و بینی، جبران نقایص اسکلتی بدن، پیوند اعضا و ترمیم سوختگی‌ها و زخم‌ها باشند.