معاون وزیر صنایع و معادن از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات معدنی خبر داد و اعلام کرد: امسال تسهیلات بخش معدن دو برابر می‌شود. «محمدمسعود سمیعی نژاد» در گفت‌وگو با مهر گفت: در سال همت مضاعف و کار مضاعف، وزارت صنایع و معادن تصمیم گرفته است تسهیلات بخش معدن را نسبت به سال گذشته دو برابر کند.

معاون وزیر صنایع و معادن با بیان اینکه این تسهیلات با دو نرخ سود متفاوت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، افزود: نرخ سود تسهیلات، هم یارانه‌ای و هم با نرخ سود ۱۲ درصد تعیین شده، این درحالی است که نرخ سود یارانه‌دار برای مناطق محروم و استفاده‌کنندگان از تکنولوژی‌های جدید است و نرخ سود عادی یا همان ۱۲ درصد نیز نرخ سودی است که به طور معمول سیستم بانکی اعمال می کند.وی تصریح کرد: در مجموع تصور ما بر این است که امسال بتوانیم براساس برنامه‌ای که برای خرید ماشین‌آلات‌معدنی داریم، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان متقاضی تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات معدنی به بانک معرفی کنیم.

سمیعی‌‌نژاد همچنین از تحقق همه اهداف بخش معادن کشور در برنامه چهارم توسعه کشور خبر داد و مطرح کرد: با توجه به روند رشدی که در این بخش پیش گرفته‌ایم به اهداف برنامه پنجم توسعه هم در بخش معدن خواهیم رسید.