گروه انرژی- مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران از امضای قرارداد ساخت یک دستگاه دکل دریایی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران (اردیبهشت ماه) خبر داد و گفت: ارزش این قرارداد حدود ۲۰۰ میلیون دلار برآورد می شود. حیدر بهمنی در گفت‌وگو با «مهر» با اشاره به امضای قرارداد ساخت یک دستگاه دکل حفاری دریایی با یک شرکت خارجی در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران گفت: به طور تقریبی ارزش این قرارداد حدود ۲۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. وی انتقال دانش فنی و فن‌آوری ساخت را یکی از مفاد امضای این قرارداد عنوان کرد و افزود: همچنین با طرف خارجی توافق‌هایی برای آموزش کارکنان شرکت ملی حفاری انجام گرفته است.

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از ۶ هزار قطعه مورد نیاز در صنعت حفاری چاه‌های نفت و گاز در داخل کشور بومی‌سازی شده است، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و تخصصی نفت و گاز موجب ارتقای فعالیت سازندگان داخلی می‌شود. وی با اشاره به حضور شرکت ملی حفاری ایران در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: در حاشیه این گردهمایی بین‌المللی مذاکراتی با برخی از سازندگان داخلی و خارجی برای تامین برخی از اقلام و کالاهای پر مصرف صنعت حفاری انجام می گیرد.

این مقام مسوول در پایان، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران را نمایش قدرت فنی و تخصصی صنعتگران داخلی دانست و یادآور شد: افزایش فشارهای خارجی و تحریم‌های بین‌المللی عامل رشد صنعت نفت و گاز ایران شده است.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران بزرگ‌ترین نمایشگاه تخصصی در بین کشورهای منطقه خاورمیانه و اعضای سازمان اوپک بوده که پس از نمایشگاه سالانه نفت آمریکا، دومین نمایشگاه تخصصی نفت جهان به شمار می‌آید.

این گردهمایی بین‌المللی قرار است تا ۶ اردیبهشت ماه سال‌جاری (۲۲ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۰ میلادی) در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شود.