تهران - عضو اتاق بازرگانی برزیل پیشنهاد کرد: به منظور تسهیل در تردد تجار و بازرگانان برزیلی به ایران، مسوولان کشورمان در شهرهای سائوپولو و ریودوژانیرو‌ کنسولگری راه‌اندازی کنند. «روبرتو نوبرگا» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: سائوپولو و ریودوژانیرو دو شهر بزرگ صنعتی و اقتصادی برزیل هستند که راه‌اندازی کنسولگری در این شهرها می‌تواند زمینه توسعه تجارت بیش از پیش را میان دو کشور فراهم کند.

وی سپس از برگزاری همایش تجاری با حضور فعالان اقتصادی و صنعتی ایران و برزیل در شهر ریودوژانیرو خبر داد و گفت: سازمان توسعه برزیل در صدد است این همایش را در سال ۲۰۱۰ برگزار کند. نوبرگا تاکید کرد: ما از توسعه روابط بین برزیل و ایران استقبال می‌کنیم، لذا باید زمینه امضای توافقنامه بین اتاق بازرگانی ایران و جمهوری فدرال برزیل فراهم شود.

وی که مشاور تجارت خارجی شرکت داروسازی مدکیمیکا برزیل نیز است، گفت: این شرکت علاقه‌مند است محصولات دارویی ایران را در بازار کشورهای آمریکای لاتین و برزیل عرضه کند. این عضو اتاق بازرگانی برزیل با بیان آنکه حجم صادرات و فروش محصولات دارویی این شرکت سالانه به بیش از ۴۵۰ میلیون دلار رسیده است، افزود: سالانه بیش از ۱۰ درصد داروهای تولیدی این شرکت به بازار کشورهای آمریکای لاتین صادر می‌شود.

نوبرگا اظهار داشت: شرکت داروسازی مدکیمیکا هم‌اکنون در ۲۲ ایالت برزیل نمایندگی دارد و آمادگی دارد از طریق این نمایندگی‌ها محصولات دارویی ایرانی را توزیع کند.