وزیر نیرو از پیشنهاد افزایش تعرفه‌های برق تجاری و مشترکان پرمصرف به رییس‌جمهور خبر داده و می‌گوید: هم‌اکنون منتظر اعلام نظر رییس‌جمهوری در این باره هستیم. «مجید نامجو» در مراسم تقدیر از تلاشگران صنعت برق کشور گفت: وزارت نیرو برای ورود به اصلاح قیمت‌های آب و برق منتظر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ننشسته است و در این رابطه، پیشنهادی را به آقای رییس جمهور برای افزایش قیمت برق ارائه کرده است. به گزارش «مهر»، وزیر نیرو افزود: براین اساس، درخواست وزارت نیرو از رییس جمهور این بوده است که اجازه دهد در ارتباط با بحث برق،‌ تعرفه واحدهای تجاری و مصارف بالاتر از الگوی مصرف‌، افزایش یابد تا قبل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، فرهنگ‌سازی و شوک برای کاهش مصرف در میان اقشار پرمصرف صورت گیرد.

نگرانی از وضعیت آب و برق

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف آب و برق در تابستان جاری تصریح کرد: اگرچه امسال وضعیت بارندگی نسبت به سال گذشته مطلوب‌تر بوده است، ‌اما خشکسالی دوره‌ای همچنان ادامه دارد و حجم مخازن آبی نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش و نسبت به درازمدت، ۱۰ درصد کاهش داشته است.

به گفته «نامجو»، در این زمینه نگرانی‌هایی بابت تامین آب وجود دارد، چرا که کشور هم‌اکنون به دلیل گرمای بی‌سابقه زمستان، ذخایر برفی در اختیار ندارد، بنابراین به سرعت، دبی رودخانه‌ها کاهش می‌یابد و ممکن است این امر در تابستان چالش آفرین باشد. وی تاکید کرد: باید وضعیت را مدیریت کنیم، البته جلساتی در ستاد وزارت نیرو در این زمینه شکل گرفته و تعهداتی اخذ شده است که مشکلی در تابستان به لحاظ تامین آب و برق مورد نیاز مردم به وجود نیاید. این امر با مدیریت هوشمندانه و اقداماتی که در رابطه با طرح هدفمند کردن یارانه‌ها انجام و مراقبت‌های لازمی که به‌عمل خواهد آمد، راه را به جایی می‌برد که مشکل آب و برق در تابستان نداشته باشیم.