حضور 1330 شرکت داخلی و خارجی دربزرگترین رویداد نمایشگاهی

عکس: شانا

تعداد شرکت‌های چینی در نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت ۳برابر شده است

گروه انرژی- در آستانه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت از حضور ۱۳۳۰ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه خبر داد. «حسین پرسان» با بیان اینکه حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه پانزدهم نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: در نمایشگاه پانزدهم ۹۲۹ شرکت داخلی در فضای ۳۳ هزار و ۱۵۵ مترمربع و ۴۰۱ شرکت خارجی از ۳۰ کشور دنیا در فضایی به مساحت ۱۰ هزار و ۲۵۱ مترمربع حضور دارند.

به گفته وی، در مجموع ۱۳۳۰ شرکت داخلی و خارجی در فضایی به مساحت ۴۳ هزار و ۴۰۶ مترمربع در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حضور خواهند داشت.

مدیر پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: کشورهای اتریش، اسپانیا، اوکراین، ایتالیا، امارات، انگلیس، تایلند، تایوان، چک، چین، آلمان، برزیل، بلژیک، دانمارک، روسیه، رومانی، ژاپن، سنگاپور، سوئد، سوئیس، عربستان، عمان، فرانسه، فنلاند، کره‌جنوبی، مکزیک، نروژ، هلند، هندوستان و مالزی ۳۰ کشور خارجی هستند که تا کنون برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند، ضمن آن که کشور چین با رشد سه برابری و فرانسه با چهار شرکت مهم، در این دوره از نمایشگاه حضور می‌یابند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با بیان این که شرکت‌های خارجی در ۶ سالن حضور می‌یابند، تصریح کرد: شرکت‌های ایرانی نیز در ۲۵ سالن در این نمایشگاه حضور دارند.

وی درباره تفاوت نمایشگاه پانزدهم با نمایشگاه‌های گذشته گفت: از جمله مواردی که این نمایشگاه را با نمایشگاه‌های گذشته متمایز می‌کند اختصاص سالنی برای عملی کردن پیوند صنعت نفت با دانشگاه است؛ به طوری که با اختصاص این سالن، تمام فعالیت‌هایی که ۲۲ دانشگاه معتبر کشور در زمینه صنعت نفت عملی کرده است، به نمایش گذاشته می‌شود.

«پرسان» درباره دیگر نکات تمایز این نمایشگاه افزود: بر اساس تکلیف شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه، دبیرخانه ثابت نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در محل وزارت نفت تشکیل شد تا تمام برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری نمایشگاه‌های سال‌های آتی از یک سال قبل از آن انجام شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ادامه داد: همچنین به دلیل اهمیت بخش پالایش در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه تصویب شد که عنوان نمایشگاه امسال «نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی» انتخاب شود، در حالی‌که در سال‌های گذشته عنوان نمایشگاه «نفت، گاز و پتروشیمی» بود.

وی افزود: همچنین در این دوره از نمایشگاه، شرکت‌ها در بخش‌های مجزا حضور یافته و به بخش‌های مهندسی مشاور در صنعت نفت، پیمانکاران ساختمان و نصب، تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرآورده‌های نفت و پتروشیمی، شرکت‌های فناوری در حوزه نفت، پیمانکاران عمومی خدماتی و بازرگانی، مراکز پژوهشی و آموزشی، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت، انجمن سازندگان تجهیزات ایران، اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی، حوزه‌های بهینه مصرف سوخت و شرکت‌های تابعه وزارت نفت تقسیم شده‌اند.

مدیر پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از برگزاری دو همایش در حاشیه برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، از سوی دو شرکت اصلی وزارت نفت خبر داد و گفت: همایش نخست صبح شنبه (۴ اردیبهشت) از سوی شرکت ملی گاز ایران با عنوان زمینه‌های توسعه کسب و کار در بخش گاز و همایش دوم بعدازظهر همان روز از سوی شرکت ملی نفت ایران و با مشارکت پژوهشگاه نفت با عنوان راه‌های جذب مشارکت سرمایه داخلی و خارجی و راهکارهای استفاده بهینه از منابع نفت برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در حاشیه این نمایشگاه انعقاد قراردادی نیز بین شرکت‌های نفتی با شرکت‌های خارجی امضا خواهد شد، اظهار داشت: این نمایشگاه فضایی برای رفت و آمد شرکت‌های خارجی و انعقاد قرارداد میان شرکت‌ها خواهد بود، اما از شرکت‌های داخلی خواسته شده است رویدادهای مهم شرکت‌های خود را در طول این نمایشگاه اعلام کنند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت همچنین از رونمایی قطعه‌ای که اولین بار کار استخراج نفت با آن انجام شده است، در نمایشگاه پانزدهم خبر داد.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، ۱۰ صبح روز پنجشنبه دوم اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران افتتاح می‌شود. این نمایشگاه از روز سوم تا ششم اردیبهشت ماه برای بازدید عموم آزاد است؛ ساعت بازدید از این نمایشگاه ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر است.