«میگوئل خورخه» در تهران

گروه صنعت و معدن- وزیر توسعه صنعت و تجارت خارجی برزیل در راس یک هیات ۸۰ نفره از بازرگانان و صادرکنندگان این کشور امروز دوشنبه بعد از یک سفر هوایی ۱۸ ساعته از برزیل، وارد تهران می‌شود تا همراهانش با همتایان تجاری خود در تهران ملاقات کنند. همزمان با سفر هیات عالی رتبه تجاری صنعتی برزیل به کشورمان، با حضور مدیران و صاحبان صنایع ایران و برزیل همایش اقتصادی و صنعتی دو کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «مهر» به نقل از پرس تی وی، «میگوئل خورخه» وزیر توسعه صنعت و تجارت خارجی برزیل برای بررسی روابط دوجانبه وارد تهران خواهد شد.

این وزیر برزیلی قرار است طی دیدار خود از ایران با محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری و دیگر مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی دیدار کند.

اوایل ماه جاری «آنتونیو لوئیز سالگادو»، سفیر برزیل در تهران از سفر یک هیات ۸۰ نفره از بازرگانان و صاحبان صنایع به همراه خورخه به تهران خبر داده بود.

طی این دیدار دو روزه دو طرف یک کمیسیون مشترک تجاری برای بررسی طرح‌های مربوط به تقویت روابط تجاری بین دو طرف تشکیل خواهد شد.

از سوی دیگر به گزارش ایرنا، در همایش اقتصادی و صنعتی ایران و برزیل مدیران و فعالان صنعتی بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور، چگونگی گسترش راهکارهای همکاری‌های شرکت‌های ایرانی و برزیلی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

این همایش روز ۲۴ فروردین ماه در تهران برگزار می‌شود و همزمان با آن با تشکیل کارگروه مشترک تجاری ایران و برزیل و کمیسیون مشترک تجاری دو کشور، راهکارهای ارتقای همکاری‌های دوجانبه صنعتی و تجاری ایران و برزیل و شرکت‌های تجاری دو کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در همین حال، قائم مقام وزیر صنایع در امور بین‌الملل با اشاره به سفر دو روزه این هیات عالی‌رتبه تجاری صنعتی برزیل به تهران افزود: در این سفر وزیر صنایع و تجارت برزیل حامل پیام رییس جمهوری این کشور برای آقای «محمود احمدی‌نژاد» است تا مقدمات سفر رییس جمهور برزیل به تهران آماده شود.

«احمد خادم‌المله» با بیان اینکه اراده مسوولان عالی‌رتبه ایران و برزیل توسعه مناسبات سیاسی و تجاری است، تصریح کرد: در این سفر وزیر صنایع و تجارت برزیل در دیدار با وزرای بازرگانی، مسکن و شهرسازی و صنایع و معادن کشورمان راهکارهای توسعه همکاری‌های دو کشور را در بخش‌های مختلف اقتصادی بررسی می‌کنند. قائم مقام وزیر صنایع و معادن در امور بین‌الملل یادآور شد: این هیات تجاری صنعتی متشکل از شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی برزیل است.

«خادم‌المله» تصریح کرد: در این همایش که با سخنرانی «علی اکبر محرابیان»، وزیر صنایع و معادن کشورمان آغاز خواهد شد، مدیران و فعالان صنعتی بخش‌های خصوصی و دولتی ایران و برزیل چگونگی گسترش راهکارهای همکاری‌های شرکت‌های ایرانی و برزیلی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

به گفته وی، در این سفر دو روزه با تشکیل کارگروه مشترک تجاری ایران و برزیل و کمیسیون مشترک تجاری دو کشور، راهکارهای ارتقای همکاری‌های دوجانبه صنعتی و تجاری ایران و برزیل و شرکت‌های تجاری دو کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قائم مقام وزیر صنایع و معادن در امور بین‌الملل در پایان تاکید کرد: این وزارتخانه به عنوان رییس کمیسیون همکاری‌های ایران و برزیل درصدد است از تمام ظرفیت‌های دو کشور برای توسعه مناسبات تجاری و صنعتی استفاده کند.

حجم مبادلات تجاری ایران و برزیل هم‌اکنون حدود ۵/۱ میلیارد دلار است و مسوولان دو کشور درصدد هستند با توسعه بیشتر همکاری‌های صنعتی و تجاری حجم مبادلات تجاری ایران و برزیل در زمینه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، انرژی، ساختمان، پتروشیمی و فناوری را بیش از پیش افزایش دهند.