وزیر نیرو از آغاز مکاتبات دریافت مرحله اول یارانه برق با رییس‌جمهوری خبر داده و می‌گوید: امسال ۳۲۰۰ میلیارد تومان برای برق اعتبار پیش‌بینی شده که مکاتبات خود را برای دریافت مرحله اول آن آغاز کرده‌ایم. «مجید نامجو» در گفت‌وگو با «فارس» افزود: امسال در بخش برق، اعتبار خوبی پیش‌بینی شده است که ۳۲۰۰ میلیارد تومان برای برق یارانه داده شده است و مکاتباتی را با رییس‌جمهوری برای پرداخت این پول به وزارت نیرو حداقل ۵۰ درصد در مرحله اول انجام دادیم و امیدواریم که این پول را دریافت کنیم تا پیمانکاران را راضی نگه داریم. وزیر نیرو در پاسخ به پرداخت بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران گفت: خوشبختانه دولت در آخرین مصوبه خود در سال گذشته به وزارت نیرو اجازه داد که از تسهیلات بانکی برای پرداخت به پیمانکاران در حدی که پیمانکاران بتوانند در آخر سال به کارگران خود حقوق پرداخت کنند، استفاده کند.

«نامجو» افزود: دولت برای پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت نقد راهکاری پیدا کرده است و ۱۵۰۰ میلیارد تومان هم مصوب شده است که تسهیلات در اختیار وزارت نیرو قرار دهد.

به گفته وی، تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان عملیاتی شده است و دنبال عملیاتی کردن ۱۵۰۰ میلیارد تومان دیگر هستیم.

وزیر نیرو در پاسخ به احتمال قطعی برق در تابستان و نوبت‌بندی آب گفت: تاکنون مدیریت آب و برق جلساتی برگزار کرده‌اند و هماهنگی میان این دو مدیریت با هم نشان می‌دهد که می‌توان امسال را به خوبی مدیریت کرد.

«نامجو» افزود: امسال سال خوبی را از نظر بارندگی در پیش نداریم؛ چرا که ۱۷۷ میلی‌متر بارندگی شده است که ۸ درصد زیر میانگین است و ذخیره برفی هم نداریم که به جریانات سطحی در تابستان امیدوار باشیم، به همین دلیل یک مدیریت فشرده‌ و دقیقی باید روی مخازن آب انجام ‌شود. وی افزود: تاکنون به نقطه‌ای که به این باور برسیم که نمی‌توانیم از عهده مدیریت خوب تابستان بربیاییم، نرسیدیم و می‌توان این‌گونه گفت که به خوبی از تابستان عبور خواهیم کرد.