یک مسوول نفتی از مذاکره با شرکت‌های نفتی عراق برای صدور خدمات حفاری چاه‌های نفت و گاز به این کشور خبر داد. «ایرج احمدی سرشت» با اشاره به انجام مذاکراتی برای صدور خدمات جانبی حفاری چاه‌های نفت و گاز به شرکت‌های عراقی، گفت: به زودی طرف عراقی برای مذاکره به ایران می‌آیند و در این زمینه علاوه بر خدمات فنی، احتمال حضور نیروی انسانی ایران در صنعت نفت عراق هم وجود دارد. همچنین در صورت نهایی شدن مذاکرات ممکن است چند دستگاه حفاری شرکت ملی حفاری ایران به عراق منتقل شود.

به گزارش «مهر»، وی با اشاره به امضای تفاهمنامه حفر ۲۰ حلقه چاه عراق در سال گذشته، اظهار داشت: به دلیل وجود برخی مشکلات امکان اجرایی شدن این تفاهمنامه تاکنون محقق نشده است.

به گفته این مقام مسوول استفاده از خدمات فنی، تجهیزات حفاری و نیروی انسانی ایران به دلیل فاصله کوتاه جغرافیایی، همسایگی و نزدیکی ویژگی‌های فرهنگی دو کشور برای عراق منافع بیشتری به همراه دارد.

«احمدی سرشت» در ادامه با اشاره به انجام مطالعات مهندسی، مدیریت و نظارت یک پروژه حفاری در دریای شمال توسط شرکت ملی حفاری ایران، یادآور شد: همچنین در حال حاضر در لیبی به صورت پیمانکاری با شرکت نفتی «الجوف» لیبی همکاری می‌کنیم.

در حال حاضر شرکت ملی حفاری ایران در چارچوب قراردادی در زمینه عملیات سیمان کاری و اسیدکاری چاه‌های نفت در منطقه «زلطن» با شرکت دولتی خدمات فنی حفاری «الجوف» لیبی همکاری دارد.