مدیرکل استاندارد استان تهران از اعلام نتایج مربوط به آزمون نمونه‌های جدید برنج‌های وارداتی در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.«مهدی پورهاشم» در گفت‌وگو با «ایسنا»، در این‌باره توضیح داد: نمونه‌های جدید برنج‌های وارداتی هم‌اکنون در آزمایشگاه تحت نظر استاندارد تهران و مورد تایید کمیسیون بهداشت مجلس در حال بررسی بوده و امیدواریم نتایج این‌ آزمون اوایل اردیبهشت ماه امسال اعلام شود. وی در ادامه با اعلام این که کدکس غذایی به فکر تغییر استاندارد مربوط به حد مجاز آرسنیک برنج افتاده است، خاطرنشان کرد:‌ به نظر می‌رسد بعد از اطلاع‌رسانی گسترده رسانه‌های ایرانی در زمینه نامناسب بودن کیفیت برخی از برنج‌های وارداتی به کشور، کدکس غذایی به این نتیجه رسیده که باید حد مجاز آرسنیک برنج را کاهش دهد.

او تصریح کرد: براین اساس ایران نیز به عنوان یکی از اعضای فعال کدکس غذایی پیشنهادی خود را در مورد تعیین حد مجاز آرسنیک برنج به این سازمان بین‌المللی اعلام خواهد کرد.

مدیرکل استاندارد استان تهران همچنین با اشاره به این‌که بازرسی از رستوران‌ها و ساندویچی‌های تهران برای نخستین بار در اواخر سال گذشته انجام شد، توضیح داد:‌ همان‌طور که چند روز پیش نیز اطلاع‌رسانی شد، متاسفانه در بررسی رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌های سطح شهر تهران با نتایج نامناسبی روبه‌رو شدیم که به عنوان مثال در یکی از رستوران‌ها از زعفران غیراستاندارد برای تولید مواد غذایی استفاده می‌شد. مدیرکل استاندارد استان تهران همچنین با اشاره به بهبود وضعیت استاندارد در تولید سوسیس و کالباس گفت:‌ البته هنوز برخی از کارخانه‌ها محصولات غیراستاندارد تولید می‌کنند، اما به طور کلی می‌توان گفت که حدود ۴۰ درصد بهبود در وضعیت استاندارد سوسیس و کالباس حاصل شده است.