وزیر نیرو با بیان اینکه تکلیف اجرا یا عدم اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها قطعا تا نیمه اردیبهشت ماه امسال روشن می‌شود، می‌گوید: چنانچه قانون هدفمند شدن یارانه‌ها اجرا نشود قیمت آب و برق در سال جاری ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت. «مجید نامجو» افزود: اما این افزایش که در صورت تایید دولت خواهد بود، نمی‌تواند وضع شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو را تغییر دهد و نمی‌تواند باعث کاهش مصرف آب و برق شود.

وی در گفت‌وگو با «فارس»، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت آب و برق همیشه چالشی بین وزارت نیرو و دولت بوده است. معمولا دولت این گونه تصمیم می‌گیرد که یا قیمت تمام شده را از مردم بگیریم یا اگر اجازه ندهد، طبق قوانینی که وجود دارد، دولت مکلف است جبران خسارت یا زیان به ما بدهد.

«نامجو» افزود: وزارت نیرو این دو موضوع را با دولت به پیش می‌برد و امید است که قانون هدفمند شدن یارانه‌ها با همکاری مجلس و دولت اجرا شود و در عددی با هم به توافق برسند و این قانون را عملیاتی کنند.

وی تاکید کرد: من به مردم این اطمینان را می‌دهم که هر آنچه که بر اثر منطقی شدن قیمت آب و برق در قبوض مردم رخ می‌دهد، قطعا دولت درصدد جبران کردن آن با پرداخت مستقیم یارانه‌ها برای مردم است و این موضوع جای هیچ گونه نگرانی برای دولت و مردم نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اما مردم این پیام را نباید فراموش کنند که مصرف آب و برق خود را که به طور متوسط ۲ برابر استاندارد جهانی است، کاهش دهند.