گروه صنعت و معدن- بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و بانک صنعت و معدن امضا شد، از این پس متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع کوچک به منظور احداث، توسعه، بهسازی و نوسازی و تجهیز صنایع، سرمایه در گردش، می‌توانند برای تضمین بازپرداخت اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک (اعم از ریالی و ارزی) اقدام کنند. به گزارش روابط عمومی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، این تفاهمنامه با هدف حمایت و مساعدت بیشتر صنعتگران حوزه صنایع کوچک به امضا رسیده است.

بر اساس این گزارش، در این تفاهم‌نامه متقاضیان دریافت تسهیلات از بانک صنعت و معدن که طرح‌های آنها از سوی این بانک بررسی و توجیهات فنی، مالی و اقتصادی آن تایید شده است و با مشکل کسری وثیقه مواجه هستند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

«محمدرضا نظری»، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: با امضای این تفاهمنامه از این پس هر صنعتگری می‌تواند برای تضمین بازپرداخت اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک (اعم از ریالی و ارزی) به متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع کوچک به منظور احداث، توسعه، بهسازی و نوسازی و تجهیز صنایع، سرمایه در گردش، خرید فناوری و دانش فنی از خدمات این صندوق بهره‌مند شود.

«محمدرضا پیشرو» مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز در این مراسم ابراز امیدواری کرد، این بانک بتواند از ظرفیت‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به منظور اعطای تسهیلات به بخش صنعت در حوزه صنایع کوچک استفاده کند.