معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی‌مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت را در سال ۱۳۸۹ اعلام کرد. «عبدالحسین بیات» در جلسه هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌در سال «همت مضاعف، کار مضاعف»، گفت: در سال جدید با همت و کار مضاعف برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام پتروشیمی‌های اروند، NF سوم بندر امام، پلی‌اتیلن سبک خطی امیرکبیر، توسعه طرح پلی استایرن تبریز، پردیس۲، قطعه اول خط لوله اتیلن غرب، پلیمر کرمانشاه، PVC هگمتانه، VAM همدان، کاویان و

بوتن ‌۱ جم به بهره‌برداری می‌رسند.

امضای ۳۰ تفاهم نامه

به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی،«بیات» با اشاره به بحث تامین منابع مالی طرح‌های جدید گفت: با مساعدت و پیگیری وزیر نفت، برای اجرای ۳۰ طرح جدید تفاهم‌نامه‌هایی با بانک‌های داخلی امضا شده است که امیدواریم در آینده نزدیک این تفاهم‌نامه‌ها تبدیل به توافق‌نامه شوند.

وی دیگر اولویت‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌را در سال «همت مضاعف و کار مضاعف»، تقویت روند تولید با استفاده کامل از ظرفیت اسمی‌با حفظ تمامی‌ مشخصات و ارزش تولید عنوان کرد.

تدوین اساسنامه تا خرداد ماه

وی در ادامه در خصوص اجرای سیاست خصوصی‌سازی و بند (ج) اصل ۴۴ قانون اساسی تاکید کرد: با تدوین ساختار سازمان توسعه‌ای- حاکمیتی و تهیه اساسنامه جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌تا خرداد ماه امسال، این شرکت با پیگیری مجدانه سیاست‌های خصوصی‌سازی، از یک سازمان بنگاه دار به سازمان توسعه‌ای - حاکمیتی تبدیل خواهد شد.

وی گفت: اصلاح ساختار مالی و شفاف‌سازی حساب‌های فی‌مابین شرکت‌ها و نیز به روز نگهداری روند پرداخت هزینه خوراک از جمله فعالیت‌های این شرکت در بخش مالی است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی‌ با اشاره به فعالیت‌های پژوهش و فن‌آوری در صنعت پتروشیمی‌ گفت: جهت‌گیری مدیریت پژوهش و فن‌آوری در سال جدید «توسعه دانش محور» با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش ارزش افزوده با استفاده از فناوری روز

خواهد بود.

انتقال تصدی‌گری به بخش‌خصوصی

وی با تاکید بر حمایت این شرکت از تشکل‌ها و انجمن‌های غیردولتی و انتقال بخش‌های تصدی‌گری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ‌به بخش خصوصی افزود: توسعه دانش، توجه به توسعه «ای.تی» و افزایش بهره‌وری از جمله سیاست‌های این شرکت در سال جدید است.

وی ضمن تاکید بر مکانیزم اطلاع‌رسانی به موقع و جامع از وضعیت صنعت پتروشیمی ‌به افکار عمومی ‌جامعه و مطبوعات در ادامه افزود: در حال حاضر اجرای سیاست‌های برنامه پنجم آغاز شده است؛ اما در نظر داریم در سال جدید تدوین برنامه ششم صنعت پتروشیمی ‌

آغاز شود.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ‌ضمن اظهار خشنودی از دستاوردهای موفق سال «اصلاح الگوی مصرف» گفت: سال گذشته با اجرای سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف و بهبود مستمر روش‌های مصرف در صنعت پتروشیمی، دستاوردهای اقتصادی بسیار خوبی به وجود آمد و روند اصلاح الگوی مصرف در این صنعت متوقف نخواهد شد.