«در موضوع چهره کردن مفاخر صنعت و معدن کشور ضعف داریم و با رفع این نقیصه باید صنعتگران موفق خود را به عنوان چهره‌های ماندگار به جامعه معرفی کنیم.» «علی اکبر محرابیان»، وزیر صنایع و معادن با بیان این که چرا نباید افرادی که عمر خود را در صنعت و تولید کشور صرف کرده‌اند و صاحب سجایای بسیار بالای اخلاقی هستند چهره شوند، خاطرنشان کرد: بسیاری از تولیدکنندگان را می‌شناسم که ویژگی‌های اخلاقی مثبت آنها کمتر از نقش‌شان در تولید و صنعت کشور نیست.

به گزارش «ایسنا»، وی که در همایش مدیران و سازمان‌های تابع وزارت صنایع و معادن سخن می‌گفت، افزود: بسیاری از ناکامی‌های ما نیز به‌ آن علت است که از صنعتگران و معدنکاران خود چهره‌های مکانیکی ترسیم کرده‌ایم که تنها اشتغالزایی کرده و تولید را افزایش می‌دهند، در حالی که بعد سجایای اخلاقی آنها نیز بسیار مهم است.

وزیر صنایع و معادن با بیان این‌که افزایش تولید نیز در جای خود بسیار مهم است، تصریح کرد: اما مهم تر از آن این است که ما از صنعتگران موفق خود چهره‌هایی بسازیم که جامعه با دیدن آنها الگوسازی کرده و به آنها احترام بگذارد، اما تاکنون در این مساله ضعف داشته و باید آن را اصلاح کنیم.

«محرابیان» ادامه داد: یکی از مهم‌ترین عوامل در محیط بنگاه‌ها انگیزه کارکنان آن است؛ به‌گونه‌ای که بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی و صنعتی نیز در صورت نبود انگیزش در کارکنانش محکوم به فنا هستند.

وی تصریح کرد: امروزه دو مساله مسکن و هدفمند کردن یارانه‌ها دو عامل تاثیرگذار در بخش تولید کشور است که همین دو موضوع نیز به صورت ویژه در دستور کار هیات دولت قرار دارد.

وزیر صنایع و معادن همچنین در خصوص دلایل برگزاری این همایش گفت: ما به طور معمول سالی دو مرتبه با مدیران وزارتخانه نشست برگزار می‌کنیم که در این دوره تصمیم گرفته شده از صنعتگران موفق کشور نیز دعوت کنیم.

وی تصریح کرد: زمانی که مدیران بخش دولتی و خصوصی بدون هیچ فاصله‌ای کنار یکدیگر نشسته و با هم سخن می‌گویند، هر دو بخش، مشکلات یکدیگر را بهتر درک کرده و در نهایت بهره‌وری کار بیشتر می‌شود.