سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بانک ملت به منظور توسعه همکاری و رشد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت تفاهم نامه امضا کردند. سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بانک ملت به منظور توسعه همکاری و رشد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت تفاهمنامه امضا کردند. بر اساس این تفاهم نامه، بانک ملت به طرح‌های معرفی‌شده از سوی سازمان گسترش، تسهیلاتی در قالب ارزی و ریالی ارائه می‌کند؛ به طوری که آمادگی دارد جهت اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در مناطق محروم تا سقف ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری قابل مشارکت و در سایر مناطق تا میزان ۷۰درصد تسهیلات دهد. همچنین تامین ضمانتنامه‌های مورد نیاز سازمان و شرکت‌های تابعه و ارائه انواع خدمات بانکی مرتبط با تامین منابع و گشایش اعتبار توسط بانک ملت به سازمان گسترش و شرکت‌های معرفی شده از سوی این سازمان صورت خواهد گرفت.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی ایدرو، «هدایت»، رییس هیات عامل ایدرو و «دیواندری»، مدیرعامل بانک ملت در مراسمی ‌که در سازمان گسترش برگزار شد، این تفاهم نامه را امضا و مبادله کردند.

«هدایت» در مراسم امضای تفاهمنامه، این همکاری را تزریق خون تازه در رگ‌های صنعت توصیف کرد و افزود: اکنون صنعت کشور سالانه ۱۰۰هزار میلیارد تومان ارزش افزوده ایجاد می‌کند و مشارکت بیشتر بانک‌ها در توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و تامین نیاز صنایع، می‌تواند آینده روشنی را برای کشور به ارمغان آورد.

رییس هیات عامل ایدرو تصریح کرد: سرمایه‌گذاری، لازمه توسعه است و این وظیفه حاکمیتی در حوزه صنعت بر عهده سازمان گسترش به عنوان یک سازمان توسعه‌ای قرار دارد که امیدواریم با توجه به سابقه همکاری بانک ملت با سازمان، این وظیفه را با قوت به انجام برسانیم.

«دیواندری» مدیرعامل بانک ملت نیز در این مراسم اظهار داشت: همکاری ایدرو و بانک ملت طی سال‌های گذشته نتایج خوبی در پی داشته است و ما آمادگی خود را برای همکاری گسترده در طرح‌ها و برنامه‌های صنعتی سازمان گسترش اعلام می‌کنیم.

وی با بیان این که سازمان گسترش از بنیه کارشناسی قوی در حوزه صنعت برخوردار است، اضافه کرد: مدل فعالیت ایدرو، اطمینان بانک را فراهم می‌سازد و آماده‌ایم با همکاری یکدیگر، در جهت اهداف و آرمان‌های کشور در امر توسعه صنعتی گام برداریم.