با بهره‌برداری از واحد آمونیاک فاز دوم مجتمع پتروشیمی‌پردیس که در ایام دهه فجر و با همت و تلاش کارشناسان متعهد و مجرب این شرکت و بدون حضور متخصصان خارجی به مرحله تولید رسیده است، اولین محموله صادراتی آمونیاک فاز دوم این مجتمع، به وزن ۴۰ هزار تن از اسکله ۱۴ بندر پتروشیمی‌پارس (عسلویه) بارگیری شد. به گزارش روابط عمومی‌شرکت ملی صنایع پتروشیمی، این حجم از صادرات آمونیاک که طی سالیان گذشته در صنعت پتروشیمی‌بی نظیر بوده است، سهم ایران را در میان کشورهای صادرکننده این محصول به طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش داده است.

با راه‌اندازی فاز دوم این مجتمع ظرفیت اسمی‌تولید آمونیاک در این مجتمع به ۱.۳۶۰.۰۰۰ تن و همچنین ظرفیت اسمی‌تولید اوره کشاورزی به ۲.۱۵۰.۰۰۰ تن می‌رسد که این تولیدات مستقیما وارد چرخه مصرف و بازار صادرات کشور خواهد گردید.

شرکت پتروشیمی ‌پردیس در ماه گذشته علاوه بر بهره‌برداری از واحد آمونیاک فاز دوم، به رکورد تولید اوره (۸۹.۰۰۰ تن) در فاز اول دست یافت که این میزان معادل ۶/۱۱۱ درصد برنامه تولید این مجتمع بوده است.

پتروشیمی ‌پردیس (اوره و آمونیاک ششم) از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین واحدهای تولیدی پتروشیمی ‌در کشور است که با بهره‌برداری از واحد دوم آن در سال‌جاری، ایران به بزرگترین تولیدکننده کود اوره در جهان تبدیل می‌شود.

محصولات تولیدی این طرح به عنوان کود شیمیایی در کشاورزی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.