مدیر عامل شرکت ملی گاز از مذاکره با سه بانک داخلی با هدف دریافت وام و سرمایه گذاری در طرح‌های صنعت گاز خبر داد. «جواد اوجی» افزود: امسال طرح‌های زیربنایی مهمی به بهره‌برداری رسید و برخی طرح‌ها نیز به دلیل کمبود منابع مالی محقق نشد؛ اما با رایزنی‌های انجام شده با بانک‌های صادرات، ملت و تجارت، پیش‌بینی می‌شود از طریق دریافت وام، گام‌های اساسی در پیشبرد اهداف این صنعت برداشته شود.

وی در گفت‌وگو با «شانا» مذاکره با این بانک‌ها را خوب ارزیابی و پیش‌بینی کرد تا پایان امسال گفت‌وگو و مذاکره با بانک‌های یاد شده، نتایج مثبتی داشته باشد.

ساخت خط هشتم سراسری با اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد تومان، خط لوله ساوه _ تهران به طول ۷۲ کیلومتر و اعتبار ۷۲ میلیارد تومان، فاز نخست خط لوله انتقال واردات گاز ترکمنستان به ایران با ۳۵ میلیارد تومان اعتبار، همچنین خط لوله ساوه - قزوین - کویین با ۱۶۰میلیارد تومان اعتبار و خط دوم خرم آباد با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان از جمله طرح‌هایی است که به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در جهت تقویت زیرساخت‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

اوجی در باره طرح‌های پالایشگاهی نیز گفت: گشایش اعتبار ۱۳۰۰ میلیارد تومانی پالایشگاه بیدبلند ۲، همچنین مذاکره برای فاینانس طرح جداسازی اتان در پالایشگاه پارسیان، نویدبخش آن است که بخش پالایشگاهی در سال آینده شتاب خوبی گیرد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه بخش پالایشگاهی از جمله اولویت‌های مهم شرکت ملی گاز در سال آینده خواهد بود.