گروه انرژی- عضو هیات‌مدیره شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از فروش ۶۰ درصد اوراق مشارکت طرح‌های برقابی کشور در روز اول خبر داد و گفت: استقبال گسترده‌ای از فروش این اوراق صورت گرفته است. «محسن طرزطلب» در گفت‌وگو با «مهر» با اشاره به فروش اوراق مشارکت طرح‌های برقابی کشور از روز گذشته در شعب منتخب بانک تجارت گفت: آمارهای دریافتی نشانگر این است که تا روز گذشته، ۶۰ درصد از این اوراق به فروش رسیده است.عضو هیات مدیره شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران افزود: در تهران و شهرستان‌های کشور، استقبال خوبی از فروش اوراق مشارکت طرح‌های نیروگاهی کشور به عمل آمده و بر این اساس تصور می‌شود، تا اتمام زمان قانونی برای فروش این اوراق ۱۰۰ درصد آن به فروش رسد.

وی با اشاره به فروش اوراق برخی وزارتخانه‌ها در روزهای گذشته، تصریح کرد: استقبال از فروش این دوره از اوراق مشارکت طرح‌های برقابی نسبت به دوره‌های گذشته چشمگیرتر بوده و وزیر نیرو از اعتماد مردم نسبت به این وزارتخانه و سودآوری طرح‌های آن، تشکر کرده است.وزارت نیرو برای ۴ طرح برقابی، دوهزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با نرخ ۱۶ درصد را از ۱۸ بهمن ماه به فروش رسانده است. این اوراق مشارکت برای ۴ طرح گتوند، کارون ۴، سیمره و رودبار لرستان منتشر شده است.این اوراق مشارکت چهارساله، بی‌نام، قابل انتقال به غیر و معاف از مالیات است که با نرخ سود روزشمار ۱۶ درصد به صورت علی‌الحساب عرضه خواهد شد.

فروش این اوراق از هجدهم بهمن ماه جاری آغاز شده است و به مدت ۴ روز کاری تا ۲۱ بهمن ماه در شعب منتخب بانک تجارت در تهران و سراسر کشور عرضه می‌شود.