گروه صنعت و معدن- مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت صنایع و معادن گفت: بانک‌ها موظف به اجرای دستورالعمل ضوابط بازپرداخت تسهیلات اعطایی از محل حساب ذخیره ارزی شدند. به گزارش روابط عمومی وزارت صنایع و معادن، «محمد پناهی‌فر» با ابلاغ دستورالعمل اجرایی ضوابط بازپرداخت تسهیلات اعطایی از محل حساب ذخیره ارزی از سوی بانک مرکزی، تاکید کرد: تمام بانک‌ها موظف به اجرای آن هستند.

وی افزود: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند درخواست‌های خود را به بانک‌های عامل ارائه و در چارچوب این دستورالعمل از مزایای آن استفاده کنند.

وی گفت: متقاضیانی که تا تاریخ سی‌ام اسفندماه ۱۳۸۷ نسبت به انعقاد قرارداد تامین مالی اقدام کرده‌اند، می‌توانند صرفا از طریق مراجعه به بانک‌های عامل مربوطه تقاضای خود را ارائه کنند. پناهی‌فر افزود: بانک‌های عامل موظفند تمامی تقاضاهای دریافتی منتهی به تاریخ یکم تیرماه ۱۳۸۹ را حسب مفاد مصوبه و در چارچوب این دستورالعمل مورد بررسی و اقدام قرار دهند. مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت صنایع و معادن تاکید کرد: این ابلاغیه در تاریخ سی‌ام دی ماه ۱۳۸۸ از سوی بانک مرکزی به تمامی بانک‌های عامل ابلاغ شده است و تمامی بانک‌ها موظف به اجرای دستورالعمل ضوابط بازپرداخت تسهیلات اعطایی شده‌اند.