مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از افزایش ۳۰۰ میلیون لیتری ظرفیت ذخیره‌سازی سوخت مایع خبر داد و گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی در کشور حدود ۱۱ میلیارد لیتر است که تا پایان اسفند ماه امسال با راه‌اندازی مخازن جدید، این میزان به ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر افزایش می‌یابد. «فرید عامری» در ادامه توسعه سامانه فروش اینترنتی فرآورده‌های نفتی را یکی از برنامه‌های اولویت دار شرکت در سال آینده عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بالغ بر ۵۰ درصد مصرف‌کنندگان عمده و جایگاهداران سراسر کشور به شبکه خرید اینترنتی سوخت متصل‌شده‌اند.

این مقام مسوول در گفت‌وگو با «مهر» با تاکید بر اینکه در سال ۱۳۸۹ بالغ بر ۹۰ درصد مصرف‌کنندگان عمده به این شبکه اینترنتی متصل خواهند شد، بیان کرد: هم‌اکنون ۴۰۰ هزار مصرف‌کننده عمده و بیش از ۲ هزار و ۶۵۰ جایگاه در سراسر کشور فعال هستند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه کاهش تردد و مراجعات حضوری یکی از دستاوردهای توسعه شبکه فروش اینترنتی سوخت است، اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده با توسعه این شبکه از محل کاهش تردد و مراجعات حضوری، روزانه ۳۰ هزار لیتر مصرف بنزین کشور کاهش می‌یابد.

عامری خاطر نشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون به طور متوسط هر هفته ۴ میلیون لیتر فرآورده نفتی به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد تومان از طریق اینترنت به مصرف‌کنندگان عمده تحویل داده شده است.