گروه صنعت و معدن - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده شد. «علی‌اصغر یوسف‌نژاد» با اشاره به اینکه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی را برای صاحبان صنایع ایجاد کرده است، گفت: قانون ارزش افزوده نیاز به اصلاح دارد. به گزارش خبرنگار مهر، این عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: تولیدکنندگان و صاحبان صنایع نظرات خود را برای اصلاح این قانون به نمایندگان مجلس ارائه دهند.

نماینده مردم ساری در مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از مالیات‌های اخذ شده از مردم بدون ضابطه بوده است، تصریح کرد: اجرای قانون ارزش افزوده در کشور زمانی میسر خواهد بود که رونق اقتصادی و گردش پولی در بازار آن حکمفرما باشد.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر رونق اقتصادی و گردش مالی در کشور با تراز منفی مواجه است، یادآور شد: بانک‌ها نیز از نظر تامین منابع مالی در تحریم داخلی به سر می‌برند و قدرت پرداخت ندارند. وی با اعلام اینکه بسیاری از استان‌های کشور درآمدهای واقعی خود را اعلام نمی‌کنند، افزود: عملکرد وزارت دارایی در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده برای صاحبان صنایع انحراف دارد.