گروه صنعت و معدن- به دنبال تشکیل کمیته مشترک وزارت صنایع و مجلس برای حل مشکلات صنعتی و معدنی استان کردستان و سفر اعضای این کمیته به این استان، معاون امور معادن وزارت صنایع و معادن گفت: وام پنج میلیارد ریالی اکتشاف معدن با نرخ دو درصد بهره به متقاضیان استان کردستان واگذار می‌شود. به گزارش ایسنا، محمد مسعود سمیعی‌نژاد بیان کرد: این اعتبارت از محل کمک‌های فنی و اعتباری وزارت صنایع و معادن به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: دولت به منظور توسعه این بخش در استان‌های کمتر برخوردار از سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی که دارای پروانه بهره‌برداری باشند حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد.

سمیعی نژاد با تاکید بر اینکه نباید هیچ معدن غیرفعالی در کردستان وجود داشته باشد، افزود: استان کردستان دارای ظرفیت‌های بسیاری در بخش معدن است که باید از این قابلیت‌ها به نحو مطلوب بهره‌برداری شود. معاون امور معادن وزارت صنایع و معادن همچنین از ارائه تسهیلات ارزی و ریالی به کارخانجاتی که قصد واردات مواد اولیه را از خارج از کشور دارند خبر داد و گفت: وزارت صنایع و معادن همچنین با ارائه تسهیلات اعتباری از نوسازی ماشین‌آلات بخش‌های صنعتی و معدنی در کردستان حمایت ویژه‌ای به عمل می‌آورد.