گروه انرژی- فروش اینترنتی بنزین به هفته‌ای ۱۰ میلیون دلار (بیش از ۱۰ میلیارد تومان) رسیده است. به این ترتیب سهم فضای سایبر از تجارت بنزین،‌ به یک درصد نزدیک شد! مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به راه‌اندازی طرح فروش اینترنتی فرآورده‌های نفتی می‌گوید: این سامانه در هر هفته‌ حدود ۱۰ میلیون دلار (معادل ۴ میلیون لیتر) فروش دارد. اما آمارهای مدیرعامل شرکت پخش به فروش اینترنتی بنزین ختم نمی‌شود؛ چراکه او از بانکرینگ،‌ سوآپ و صادرات سوخت هم سخن به میان می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، «فرید عامری»، با اشاره به سهم ۲۰ درصدی ایران از بازار بانکرینگ خلیج‌فارس، خاطرنشان کرد: تا پایان امسال سه میلیون تن نفت کوره از طریق بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی‌ها) صادر و فروخته خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر فرآورده‌های نفتی به کشورهای عراق، پاکستان، ارمنستان و افغانستان صادر می‌شود؛ به طوری که ۶۰ درصد از سوخت نیروگاه‌های عراق را ایران تامین می‌کند.

او با بیان این که ۹۰ درصد از واردات فرآورده‌های نفتی از جنوب کشور انجام می‌شود، تشریح کرد: در مجموع در بخش‌های شمال و جنوب کشور ۱۶ اسکله مسوول واردات این فرآورده‌ها هستند که انتقال فرآورده‌‌های نفتی از مبادی تامین و ذخیره‌سازی در انبارها با استفاده از کشتی، خط لوله و نفتکش جاده پیما صورت می‌گیرد.

عامری در مورد سوآپ هم گفت که طی سال‌جاری حدود سه میلیون دلار درآمد عاید کشور شده که صرفه‌جویی ۱۴ میلیون دلاری ناشی از عدم حمل سوخت از شمال به جنوب کشور را به همراه داشته است.