گروه انرژی- تفاوتی نمی‌کند، از رادیو و تلویزیون بشنوید یا از پشت تریبون. همه این اوراق بی‌نام، قابل انتقال به غیر و معاف از مالیات هستند. یک بانک دولتی هم اصل و سود سپرده شما را تضمین می‌کند. این بار نوبت وزارت نفت است تا ۳۰۰میلیون دلار اوراق مشارکت پالایشگاه اصفهان را منتشر کند.

معاون وزیر نفت، با اشاره به زمان انتشار این اوراق گفت: قرار است اوراق مشارکت پالایشگاه اصفهان اول بهمن منتشر شود.البته احتمال دارد که انتشار این اوراق در اجرا با حدود دو هفته تاخیر عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار ما، این ۳۰۰میلیون دلار بخشی از ۵/۲ میلیارد یورویی است که قرار است برای بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت تولید این پالایشگاه هزینه شود.«سید نورالدین شهنازی‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح‌های بهینه‌سازی پالایشگاه‌های موجود که منجر به افزایش کیفیت فرآورده‌های نفتی می‌شود، خاطرنشان کرد: با تکمیل عملیات بهینه‌سازی در هریک از پالایشگاه‌ها، میزان گوگرد نفت گاز از ۱۰ هزار پی.پی.ام کنونی براساس استاندارد یورو۵ به ۱۰ پی.پی.ام و گوگرد بنزین از ۱۰۰ به ۱۰ پی.پی.ام کاهش پیدا خواهد کرد.وی درباره راهکارهای افزایش انگیزه بخش‌خصوصی برای ساخت پالایشگاه‌های نفتی هم گفت: تضمین کرده‌ایم که فرآورده‌های تولیدی آنها را به قیمت بین‌المللی از آنها خریداری کنیم، ضمانت‌های کافی برای تامین خوراک مورد نیاز داده شده و همچنین قرار شده اگر پالایشگاهی در منطقه آزاد ساخته می‌شود از پرداخت مالیات معاف باشد.