گروه انرژی - وزیر نفت با تاکید بر این که اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها ضرورتی ملی و سازمانی است، گفت: حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز در کشور مصرف می‌شود که نزدیک به مصرف کل اتحادیه اروپا است. به گزارش موج، سید مسعود میرکاظمی روز گذشته در گردهمایی سراسری مدیران روابط عمومی‌های صنعت نفت گفت: ایران دارای منابع گسترده‌ نفت و گاز، معدن و کشاورزی است و با در اختیار داشتن این منابع، توجه به شاخص‌های کشور مانند شدت مصرف انرژی، شاخص‌های اقتصادی، حجم تجارت و بهره‌وری سرمایه قابل تامل است.وی اجرای طرح تحول اقتصادی و هدفمند کردن یارانه‌ها را دلیلی برای رفع مشکلات کشور در موارد یاد شده خواند و افزود: هم‌اکنون بخش عمده‌ای از درآمد کشور از محل فروش نفت تامین می‌شود؛ این در حالی است که بخش عمده‌ای از آن باید به پروژه‌های عمرانی تخصیص یابد.

وزیر نفت مصرف گاز در کشور را بی‌رویه خواند و گفت: هم‌اکنون روزانه حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز در کشور مصرف می‌شود که نزدیک به مصرف کل اتحادیه اروپا است.

وی اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه انرژی در کشور را ضروری دانست و تاکید کرد: برخی با دید سیاسی به این طرح می‌نگرند؛ در حالی که با نگاهی عمیق به عواید حاصل از اجرای آن، ضرورت اجرای این طرح آشکار می‌شود. میرکاظمی گفت: هم‌اکنون ۷۰ درصد یارانه‌ها از سوی ۳۰ درصد مردم که جزء دهک‌های پردرآمد هستند، استفاده می‌شود؛ در حالی که باید عدالت در تخصیص یارانه‌ها رعایت شود. وی اظهار داشت: برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه انرژی باید دو اقدام «کنترل مصرف» و «مدیریت» تولید انجام شود. وزیر نفت با بیان این که طرح هدفمند کردن یارانه‌ها باید پس از دوران دفاع مقدس اجرا می‌شد، اظهار داشت: به دلایل مختلف این طرح به مرحله عمل نرسید و در صورتی که هم‌اکنون نیز اجرا نشود، به نقطه‌ای برگشت‌ناپذیر خواهیم رسید. وی تاکید کرد: با پیش‌بینی وضعیت آینده کشور و مشکلات کنونی، چاره‌ای جز اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها نیست. وزیر نفت درباره روابط عمومی وزارت نفت تاکید کرد: هم‌اکنون که ضرورت اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بر هیچ کس پوشیده نیست، روابط عمومی وزارت نفت نیز باید فعال‌تر شود و با برگزاری نشست‌های متعدد ابعاد آن را بازگو کند. میرکاظمی با بیان این که فعال بودن یک سازمان با روابط عمومی آن مشخص می‌شود، تصریح کرد: در موفقیت یک سازمان سه مولفه سخت‌افزار، نرم‌افزار و مغزافزار نقش دارد.