گروه انرژی- مخالفت مجلس با شیوه کنونی واردات بنزین در شرایطی مطرح می شود که دولت بنا بر قانون بودجه سال آینده، برنامه پنجم توسعه و طرح هدفمند کردن یارانه‌ها تصمیم دارد قیمت بنزین را در سال آینده افزایش دهد. براساس اظهار نظر یک مقام ارشد وزارت نفت، هنوز قیمت بنزین مشخص نشده است، اما حداقل برای سال آینده سهمیه تغییر نخواهد کرد.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، درباره امکان افزایش بهای بنزین در نتیجه اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها می‌گوید: «این طرح در دولت و مجلس در حال بررسی است که با اجرای آن، قیمت دقیق بنزین مشخص خواهد شد.»

به گزارش ایسنا، «سید نورالدین شهنازی‌ زاده» به چگونگی افزایش قیمت بنزین هم اشاره کرده و گفته است که قیمت فروش داخلی بنزین به یکباره معادل قیمت بین‌المللی نخواهد شد. بنابراین «اگر» قرار شد قیمت هرلیتر بنزین به ۳۰۰ تومان افزایش پیدا کند،باید میزان سهمیه به این قیمت توزیع شود و در کنار آن بنزین آزاد باشد که هر فرد به هر میزانی بتواند خریداری کند.به گزارش «مهر» شهنازی‌زاده درباره سرنوشت سهمیه‌بندی بنزین پس از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها قیمت حامل‌های انرژی تغییر کند، اما پیشنهادی ارائه شده است که سهمیه‌های بنزین کماکان به قوت خود باقی بماند.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه میزان سهمیه‌های بنزین خودروها ممکن است بیشتر نشود، اما کاهش هم نخواهد یافت، تصریح کرد: به نظر می‌رسد قرار است در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها قیمت تمام شده حامل‌های انرژی طی چند سال ارائه شود.او در عین حال پیش‌بینی کرد: در صورت اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، سهمیه سوخت خودروها کاهش نیابد، اما ممکن است بهای بنزین در یک روند پلکانی افزایش یابد.