گروه صنعت و معدن- وزیر صنایع و معادن که این روزها برای شرکت در اجلاس یونیدو در وین به سر می‌برد از آمادگی کشورمان برای همکاری با یونیدو در زمینه توسعه فناوری نانو، استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر، ظرفیت‌سازی در جهت کارآفرینی و نوآوری و توسعه خوشه‌های کسب و کار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن، علی اکبر محرابیان که در سیزدهمین نشست کنفرانس عمومی‌سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در وین سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه پیامدهای بحران اقتصادی و مالی گسترده در جهان هنوز ادامه دارد، اظهار داشت: این بحران اگرچه از کشورهای توسعه یافته نشات گرفته است، اما پیامدهای منفی آن بر کشورهای در حال توسعه شدیدتر بوده است.

محرابیان گفت: همچنین بیش از ۷۰ شرکت کوچک و متوسط در حال توسعه فناوری برای ورود به بازار هستند و ایران متولی شبکه فناوری نانو در میان کشورهای عضو اکو بوده و عضو فعال کمیته بین‌المللی استانداردسازی فناوری نانو و عضو گروه مشاوران و رئیس این کمیته نیز می‌باشد.

وزیر صنایع و معادن افزود: علاوه بر موارد ذکر شده سند پروژه ایجاد مرکز بین‌المللی فناوری نانو در ایران با همکاری یونیدو اخیرا به امضا رسید و ماموریت به‌کار‌گیری فناوری نانو در مدیریت آب و پساب به آن واگذار شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های یونیدو در زمینه صنایع کوچک و متوسط در کشورهای در حال توسعه به منظور ظرفیت‌سازی برای کارآفرینی و نوآوری گفت: در همین چارچوب نیز جمهوری اسلامی‌ ایران با همکاری یونیدو بنیاد توسعه خوشه‌های کسب و کار آسیا را تاسیس نموده است که با تکیه بر تجارب موفق ایران در امر خوشه‌های صنعتی آماده ارائه خدمات به سایر کشورها است.