ایسنا- دبیر شورای نظارت بر اسباب‌بازی گفت: در سال جاری تاکنون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هیچ‌گونه آماری در زمینه کشفیات اسباب‌بازی‌های قاچاق به ما ارائه نکرده است.

محمد حسین ‌فرجو، در پاسخ به این سوال که آیا برآوردی از آمار قاچاق اسباب‌بازی به کشور در سال جاری تاکنون دارید؟ توضیح داد: آمار قاچاق اسباب‌بازی به کشور معمولا چهار تا پنج برابر آمار کشفیات اسباب‌بازی‌های قاچاق است، اما ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز امسال تاکنون آماری در زمینه کشفیات اسباب‌بازی‌های قاچاق به ما ارائه نکرده؛ بنابراین نمی‌توان برآورد درستی از قاچاق اسباب‌بازی به کشور ارائه داد.

او درباره واردات اسباب‌بازی به کشور نیز گفت: در مهر ماه سال جاری حدود پنج هزار و ۸۳ عنوان اسباب‌بازی وارداتی از شورا مجوز گرفتند؛ ضمن این‌که واردات اسباب‌بازی به کشور در مهر ماه امسال از نظر وزنی به یک میلیون و ۳۷۰ هزار کیلوگرم و از نظر دلاری به دو میلیون و ۳۸۹ هزار و ۹۹۹ دلار رسید. همچنین ارزش ریالی این میزان واردات به رقم ۲۳ میلیارد و ۸۸۲ میلیون و ۷۴۹ میلیارد دلار رسید.

وی با اشاره به این‌که شورای نظارت بر اسباب‌بازی اطلاعات مربوط به اسباب‌بازی‌های ممنوعه را در اختیار شورای اصناف و مجمع امور صنفی قرار داده است، عنوان کرد: بازرسان شورای اصناف و اتحادیه‌های مسوول باید کلیه واحدهای فروش و توزیع اسباب‌بازی را مورد بازرسی دوره‌ای قرار دهند تا تخلفی در زمینه‌ توزیع و فروش اسباب‌بازی‌های ممنوعه رخ ندهد.

به گزارش ایسنا، با احتساب آمار مهر ماه مجموع واردات اسباب‌بازی به کشور در هفت ماهه سال جاری به رقم ۱۶ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۷۱۵ دلار رسید.