مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز اعلام کرد: طرح بیمه مشترکان گاز طبیعی در دستور کار هیات‌مدیره شرکت ملی گاز است که به‌نظر می‌رسد طی هفته آینده نهایی شود؛ البته این طرح حتما به زمستان امسال خواهد رسید.

مصطفی کشکولی اظهار کرد: به محض مصوب‌شدن با شرکت‌ بیمه‌ای که برنده شود، قرارداد امضا و از همان موقع شرکت گاز متعهد می‌شود. به گزارش ایسنا، وی درباره‌ بیمه‌ مشترکان شهری و روستایی گاز طبیعی افزود: موضوع بیمه مشترکان در مجلس شورای اسلامی مصوب شده و در قانون بودجه امسال هم هست، ولی مصوبه‌ قبلی اشکالاتی داشت که زمانی برای رفع آن طول کشید.

وی خاطرنشان کرد: دراین رابطه به جای بیمه واحدهای مسکونی، نوشته شده بود بیمه مشترکان گاز و این در حالی است که گاهی یک مشترک پنج واحد مسکونی را در بر می‌گیرد؛ به این ترتیب نامه‌ای نوشتیم که این مشکل اصلاح شد. براساس این مصوبه به شرکت‌های گاز استانی اجازه داده می‌شود در هر دوره مبلغ ۲۵۰ ریال از هر واحد مسکونی روستایی و ۵۰۰ ریال از هر واحد مسکونی شهری دریافت تا نسبت به بیمه مالی و جانی مشترکان گاز طبیعی در مقابل حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی اعم از حوادث انفجاری، آتش سوزی و مسمومیت‌ها اقدام کنند. سقف تعهدات بیمه گر با توجه به حق بیمه مشخص شده از طریق اعلام مزایده بین شرکت‌های بیمه‌گر تعیین خواهد شد.