قلعه‌بانی هم در روز پنج‌شنبه رفت؟

گروه صنعت و معدن- خبر تغییر معاون وزیر صنایع، «‌احمد قلعه‌بانی» در روزی که رسانه‌ها تعطیل بودند، یک بار اعلام، یک بار تکذیب و بار دیگر تایید شد. ظاهرا تغییر مدیران ارشد صنعتی‌ در روز پنج‌شنبه، یک رسم به یاد ماندنی است؛ چراکه مدیرعامل ایران‌خودرو منوچهر منطقی و مدیرعامل ذوب آهن اصفهان بهرام سبحانی نیز، در پنج‌شنبه روزی از سمت خود، تغییر کردند. این واقعه، بار دیگر برای «احمد قلعه‌بانی» در روز پنج‌شنبه تکرار شد،‌اما نه با قطعیت موارد قبلی. در واقع، «احمد قلعه‌بانی» در روز پنج‌شنبه از سوی خبرگزاری‌های رسمی کشور دائما در حال تردد بود. او یک بار رفتنی، یکدفعه ماندنی و دوباره رفتنی شد و در این شرایط،‌ ترجیح داد در روز جمعه برای تفریح، به کوهستان برود.

ماجرای برکناری پنج‌شنبه روز «قلعه‌بانی» از آنجا آغاز شد که خبرگزاری مهر‌ بدون اشاره به منبع خبری، از برکناری «احمد قلعه‌بانی» معاون وزیر صنایع و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به دلیل اختلاف نظر وی با وزیر صنایع و معادن خبر داد.

به دنبال انتشار این خبر، خبرنگار «دنیای اقتصاد» نیز نقل مشابهی را از منبع خبری نزدیک به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شنید.

اما در حالی که قرار بود مراسم تودیع و معارفه «احمدقلعه‌بانی» و رییس جدید سازمان گسترش امروز(شنبه) برگزار شود، خبرگزاری رسمی دولت روز جمعه،‌ خبر برکناری «قلعه‌بانی» را تکذیب کرد. ظاهرا، بر سر بودن یا نبودن «قلعه‌بانی» در سمت خود، پشت پرده سیاست اتفاق‌نظر وجود ندارد.

در این لحظات، به دنبال انتشار خبری مبنی‌بر تصمیم وزیر صنایع‌ومعادن برای برکناری مهندس «احمدقلعه‌بانی» از ریاست این سازمان، یک منبع مطلع در وزارت صنایع‌ومعادن به خبرنگار اقتصادی «ایرنا» گفته بود: «مراسم تودیع و معارفه «قلعه‌بانی» و «هدایت»، لغو شده و تصمیم‌گیری در این‌باره قطعی نیست.» وی با تکذیب خبر برکناری «قلعه‌بانی» گفت که «وزیر صنایع چند مسوولیت مهم صنعتی را به وی پیشنهاد کرد، اما قلعه‌بانی نپذیرفت.» اما لحظاتی پس از انتشار خبر«ایرنا» ، در خبری دیگر «ایسنا» به نقل از روابط عمومی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، خبر لغو مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید این سازمان را رد کرد. حالا دوباره «قلعه‌بانی»، روی مدار رفت، قرار گرفت.

چراکه مسوولان روابط عمومی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران هم، در تماس خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ برگزاری مراسم تودیع و معارفه را صبح روز شنبه اعلام کردند.

ایسنا، آن لحظه اعلام کرد «قلعه‌بانی» که امروز به کوه رفته است، از لغو مراسم روز شنبه ابراز بی‌اطلاعی می‌کند.

اما خبرگزاری «فارس» که از روابط عمومی سازمان گسترش، پیش‌تر رفته بود، روز جمعه متن حکم رییس جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران یعنی «مجید هدایت» را منتشر کرد.

«علی اکبر محرابیان» در حکم انتصاب «هدایت» آورده است: با استناد به صورتجلسه مورخ ۲۰ آبان‌ماه ۸۸ مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و با عنایت به تعهد، تخصص و سوابق ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به سمت معاون وزیر و رییس هیات‌عامل سازمان مزبور منصوب می‌شوید.

در بخش دیگری از حکم وزیر صنایع‌ومعادن آمده است: انتظار می‌رود با سرلوحه قرار دادن اخلاق و معنویت و بسط عدالت گستری و مهرورزی و خدمت به بندگان خدا و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در راستای سیاست‌های رییس‌جمهور محترم و دولت خدمتگزار در جهت توسعه و آبادانی کشور ایران اسلامی در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گام‌های موثری بردارید.

وزیر صنایع‌ومعادن در این حکم تاکید کرده است: امید است با توکل به خداوند متعال و همکاری سایر اعضای هیات‌عامل در انجام وظایف و مسوولیت‌های محوله موفق و موید باشید.

محرابیان در پایان از زحمات و تلاش‌های «احمدقلعه‌بانی» در مدت تصدی مسوولیت مذکور قدردانی کرده است. بدین ترتیب احمد قلعه‌بانی که پیش از ریاست بر سازمان گسترش، مدیرعامل مجموعه خودروسازی سایپا بود و با انتصاب بذرپاش به عنوان مدیرعامل سایپا، «قلعه‌بانی» به سازمان گسترش نقل مکان کرده بود، امروز به طور رسمی، از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خداحافظی کرده و به سازمان جدیدی می‌رود.

«قلعه‌بانی» از چندی پیش در پی تغییر در مدیریت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، به عضویت هیات‌ مدیره این سازمان منصوب شد.

به گزارش خبرنگار «دنیای اقتصاد»، براساس آنچه که در محافل صنعتی گفته می‌شود، یکی از پست‌های پیشنهادی به «قلعه‌بانی»، مدیرعاملی شرکت «شستا» شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بوده است، اما ظاهرا این پست فعلا دست به دست نمی‌شود.