انتظارات وزیر نفت از مدیر کل جدید روابط عمومی

عکس‌ها: شانا

حسین پرسان یکی از پرسابقه‌ترین مدیران روابط عمومی کشور مسوولیت روابط عمومی وزارت نفت را بر عهده گرفت گروه انرژی- وزیر نفت با تغییر مدیر روابط عمومی این وزارتخانه گفت: «می بایست از طریق مدیریت ارتباط با رسانه‌ها به شبهات مطرح شده به سرعت پاسخ داده شود.»

به گزارش خبرنگار ما، «سید ضیاءالدین نورالدینی» که مسوولیت مدیر کل روابط عمومی نفت را از ۳۱‌شهریور سال گذشته بر عهده داشت، پس از یک سال و اندی فعالیت در وزارت نفت بنا به تشخیص وزیر نفت دیروز تغییر پیدا کرده و «حسین پرسان» جایگزین وی و به سمت مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت منصوب شد.

به گزارش رسمی شبکه اطلاع‌رسانی نفت، وزیر نفت در مراسم تودیع و معارفه مدیر روابط عمومی جدید و قدیم که بدون حضورخبرنگاران برگزار شد، با تاکید بر اهمیت نقش روابط عمومی در جلب همکاری مردم افزود: «استفاده از توان اطلاع‌رسانی برای مدیریت مصرف سوخت ضروری است.»

مسعود میرکاظمی تصریح کرد: «با توجه به ضرورت مدیریت مصرف سوخت ضروری است از تمامی توان برای اطلاع رسانی و معرفی الگوهای جدید استفاده شود.»

حسین پرسان، مدیر کل جدید روابط عمومی وزارت نفت پیش از این مدیرکل روابط عمومی وزارت بازرگانی بود. وی از سال ۱۳۶۶ مسوولیت روابط عمومی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشت و در مدت فعالیت خود در این شرکت با مدیران مختلف کشتیرانی همکاری کرده است.

پرسان از چهار سال پیش به مدت دو سال مدیریت روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی و پس از آن به مدت ۲سال دیگر مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت بازرگانی را بر عهده داشته است.

وی مدیر مسوولی ماهنامه‌هایی نظیر پیام دریا، بندر دریا و بازرگانی ایران را بر عهده داشته و همچنین مدیر مسوول دو نشریه انگلیسی زبان PMO و MOC نیز بوده است.

حسین پرسان همچنین شبکه‌های خبری «مانا» را برای شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و «شابا» را برای وزارت بازرگانی راه اندازی کرده است.

وی مدیریت جشنواره‌هایی نظیر جشنواره عکس‌های دریایی ایران، جشنواره کاریکاتور دریایی ایران، جشنواره رسانه و بازرگانی و مدیریت جشنواره فرهنگی و هنری کودک و نوجوانان کشور را در کارنامه فرهنگی خود دارد.

پرسان همچنین فارغ‌التحصیل رشته روابط بین‌الملل و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم ارتباطات است. وی که در محافل روابط عمومی جزو افراد صاحب نام است، مدرس دوره‌های روابط عمومی نیز بوده است. پرسان دوره تخصصی مدیریت استراتژیک در سازمان مدیریت صنعتی را نیز پشت سر گذاشته است.

مدیرکل جدید روابط عمومی وزارت نفت در مراسم معارفه خود در وزارت نفت با بیان اینکه پذیرش این مسوولیت بزرگ در صنعت نفت افتخار بزرگی برای وی است، گفت: «روابط عمومی وزارت نفت اولین روابط عمومی کشور بوده و باید الگوی سایر روابط عمومی‌ها باشد که این امر با حمایت مقام عالی وزارت نفت، معاونان و همکاران روابط عمومی دور از دسترس نیست.»

همچنین در این مراسم سید ضیاءالدین نورالدینی، مدیر کل سابق روابط عمومی وزارت نفت با تشکر از همراهی و همدلی وزیر نفت در مدت مدیریت در روابط عمومی با اشاره به حجم سنگین فشارهای تبلیغاتی علیه دولت و به خصوص وزارت نفت در رقابت‌های سیاسی اخیر، اظهار امیدواری کرد علاوه بر انجام تحقق ایده‌پردازی‌های انجام شده اقدام‌های جدیدی در روابط عمومی وزارت نفت انجام شود.

نورالدینی که در طول فعالیت یک سال و اندی خود در وزارت نفت اقدامات فرهنگی و تبلیغی متعددی از جمله در زمینه برگزاری نمایشگاه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی بسیار فعال بوده است، در طول دوره فعالیت خود در نفت برای اولین بار نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی را با عنوان تجلی دستاوردهای ۳۰‌ساله انقلاب اسلامی در اسفند ماه سال گذشته در قطب انرژی کشور (منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس) برپا کرد.

وی همچنین اقدامات گسترده‌ای برای بسترسازی و فرهنگ‌سازی اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها از طریق روابط عمومی وزارت نفت انجام داد.

همچنین روابط عمومی وزارت نفت در دوره فعالیت نورالدینی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها که در تهران برگزار شد، عنوان غرفه برتر این نمایشگاه را در بخش روابط عمومی‌های شرکت کننده به خود اختصاص داد و جایزه ویژه این نمایشگاه را نیز دریافت کرد.

سید ضیاالدین نورالدینی پیش از تصدی پست مدیر کلی روابط عمومی وزارت نفت، عضو گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری، مشاور مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بوده است.