گروه صنعت و معدن- طرح ورق خودرو چهارمحال که عملیات اجرایی آن از سال ۸۱ آغاز شده است، تا پیش از پایان فصل پاییز به بهره برداری خواهد رسید. رییس هیات عامل ایمیدرو از راه‌اندازی طرح تولید ۴۰۰هزار تنی ورق خودرو چهارمحال و بختیاری تا پایان آذرماه خبر می‌دهد و می‌گوید: هم‌اکنون این طرح بیش از ۹۸درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر فعالیت‌های آزمایشی (گرم و سرد) آن انجام می‌شود.به گزارش ایمیدرو احمد علی هراتی نیک می‌افزاید: با بهره‌برداری از این مجتمع ۴۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و ۲هزار فرصت شغلی غیرمستقیم در این استان ایجاد می‌شود. به گفته وی، این کارخانه از نظر ظرفیت تولید بزرگ‌ترین کارخانه تولید ورق گالوانیزه خودرو در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. معاون توسعه و صنایع معدنی وزیر صنایع و معادن خاطرنشان می‌کند: ورق گالوانیزه تولیدی کارخانه ورق خودرو این استان جایگزین ورق‌های وارداتی مصرفی در صنایع ساخت بدنه خودرو خواهد شد. از سوی دیگر، «حسین مردانی»، مدیرعامل ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه تا به حال نزدیک به ۱۹۰میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است،‌ تصریح می‌کند: با صرف حدود ۱۰میلیارد دیگر،‌ این طرح تکمیل می‌شود. وی ادامه می‌دهد: تولیدات این کارخانه، ورق گالوانیزه مورد مصرف صنعت خودروسازی در ضخامت‌های ۴/۰ تا ۲‌میلی‌متر است و مواد اولیه آن کلاف ورق فولادی نورد سرد است. درهمین حال معاون وزیر صنایع در بازدید از طرح فولاد چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان می‌کند: این طرح در میان ۸ طرح فولادی از نظر پیشرفت در رتبه نخست قرار دارد و برای تامین اعتبارات مالی آنها پیشنهاد انتشار اوراق مشارکت از سوی بانک ملت ارائه شده است.

معاون توسعه و صنایع معدنی وزیر صنایع و معادن از انتشار اوراق مشارکت طرح‌های فولاد کشور خبر داد و گفت: این اوراق در دو مرحله و به ارزش یک هزار میلیارد تومان از اول آذرماه و از طریق بانک ملت واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، فولاد چهار محال و بختیاری هم اکنون از حدود ۴۸‌درصد پیشرفت فیزیکی در بخش احیای مستقیم و حدود ۱۲‌درصد در بخش فولادسازی برخوردار است. تکمیل طرح یک میلیون تنی فولاد چهارمحال نیازمند ۳۶۰میلیارد تومان اعتبار است که تا به حال نزدیک به ۶۰میلیارد تومان آن هزینه شده است. براساس این گزارش، ظرفیت تولید فولاد در کشور تا پایان امسال به ۱۵میلیون و ۸۰۰هزار تن خواهد رسید که با بهره‌برداری از هشت طرح تولید فولاد در دست احداث در کشور، تولید فولاد در کشور به ۲۵میلیون تن افزایش خواهد یافت.