گروه صنعت و معدن- رییس اداره آمریکای لاتین وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص بدهی که طرف ونزوئلایی بابت احداث کارخانه سیمان در‌این کشور دارد، می‌گوید: براساس آخرین مذاکرات، طرف ونزوئلایی متعهد شده است در آینده‌ای نزدیک حدود ۵۰میلیون دلار بابت تسویه بدهی خود پرداخت کند. «حجت سلطانی» تاکید می‌کند: البته ناگفته نماند که در کنار بدهی که ونزوئلا دارد، پیمانکاران ‌ایرانی نیز در برخی از پروژه‌ها از برنامه‌های از پیش تعیین شده عقب‌تر هستند؛ اما دولت ونزوئلا شرایط کشور ما را درک می‌کند؛ بنابراین ما نیز در موارد مشابه باید با کشور ونزوئلا مدارا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به‌ اینکه در حال حاضر روابط ‌ایران و ونزوئلا در مستحکم‌ترین حالت خود قرار دارد، خاطرنشان می‌کند: اما‌ این رابطه ابدی نخواهد بود. ۱۵ سال پیش رییس جمهور وقت ونزوئلا سفیر ‌ایران در ‌این کشور را خارج کرد؛ چرا که در آن زمان طرفین اعتقادی به توسعه روابط دو جانبه نداشتند؛ اما ‌این روابط از حدود ۱۲ سال پیش از سر گرفته شد، تا امروز که در مستحکم‌ترین حالت قرار دارد.

سلطانی خطاب به سرمایه‌گذاران می‌گوید: از‌این فرصت طلایی برای حضور در کشور ونزوئلا استفاده کنید؛ چراکه این شرایط پایدار نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار ما، همزمان با سفر رییس‌جمهور به کشور ونزوئلا که در ماه آینده میلادی در دستور کار هیات دولت قرار دارد، روابط دیپلماتیک تهران- کاراکاس نیز وارد فاز جدیدی خواهد شد تا حضور سرمایه‌گذاران دو طرف در‌این کشورها پررنگ‌تر شود.