فارس- عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: مجلس سهم بخش‌های صنعت، کشاورزی، حمل و نقل و خدمات را از یارانه‌ها ۳۰درصد تصویب کرد. حمیدرضا فولادگر گفت: پیشنهاد کمیسیون صنایع اختصاص، ۴۰‌درصد از یارانه‌های انرژی به تولید و کشاورزی بود که این موضوع رای نیاورد و در نهایت همان رقم قبلی، یعنی سهم ۳۰‌درصدی به تصویب رسید. وی ادامه داد: به این ترتیب ۳۰‌درصد یارانه‌ها به مجموعه بنگاه‌های صنعت، کشاورزی، حمل و نقل، خدمات و همچنین جبران زیان شرکت‌های آب و فاضلاب و شهرداری‌ها تعلق گرفت.

پیشتر فولادگر از پیشنهاد کاهش ۱۰‌درصدی سهم اقتصاد خانوار در طرح هدفمند شدن یارانه‌ها و اضافه شدن این رقم به سهم بنگاه‌ها خبر داده و گفته بود: در صورت تصویب این پیشنهاد، سهم بنگاه‌های تولیدی و خدماتی از یارانه‌ها به ۴۰درصد خواهد رسید.

به گفته وی، برای حمایت از بخش صنعت در جریان هدفمند شدن یارانه‌ها، کمیسیون صنایع پیشنهاد کاهش ۱۰‌درصدی سهم اقتصاد خانوار در طرح هدفمند شدن یارانه‌ها را مطرح کرد تا به این ترتیب سهم ۵۰‌درصدی اقتصاد خانوار از یارانه‌ها به ۴۰‌درصد برسد، در مقابل ۱۰‌درصد بقیه به بنگاه اختصاص یابد و به این ترتیب سهم ۳۰‌درصدی بنگاه‌ها به ۴۰‌درصد برسد.