گروه صنعت و معدن- با وجود برگزاری جلسات متعدد برای تعیین نرخ سنگ‌آهن، میان فولادسازان و سنگ‌آهنی‌ها،‌ اما هنوز مذاکره‌کنندگان بر سر قیمت این محصول به توافق نرسیده‌اند. آخرین خبر‌ها در مورد قیمت سنگ‌آهن حاکی از آن است که اختلاف کنونی میان سنگ‌آهنی‌ها و فولادسازان در حدود یک‌ونیم درصد است و هر دو طرف، کلیات فرمول پیشنهادی ایمیدرو را پذیرفته‌اند. «ایرج اکبریه» معاون مالی و اقتصادی ایمیدرو، در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه سنگ‌آهنی‌ها و فولادسازان بر سر تعیین قیمت سنگ‌آهن به توافق اولیه رسیده‌اند، خاطرنشان می‌کند: آنها کلیات فرمول پیشنهادی ما را پذیرفته‌اند؛ اما هم‌اکنون اختلافاتی وجود دارد که در حدود یک‌ونیم درصد است.

وی ادامه می‌دهد: به نظر می‌رسد در جلسه بعدی که در هفته پیش رو و به دعوت سازمان بورس، برای تعیین قیمت سنگ‌آهن برگزار خواهد شد، دو طرف به توافق نهایی خواهند رسید.

در همین حال مدیران فولادی و سنگ‌آهنی نیز، خبر توافق اولیه بر سر قیمت سنگ‌آهن را تایید می‌کنند؛ اما هیچ‌گونه توضیحی درباره جزئیات این توافق نمی‌دهند.

محمد رجایی، مدیرعامل بزرگ‌ترین واحد فولاد سازی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه سنگ‌آهنی‌ها و فولاد سازان بر سر کاهش قیمت سنگ‌آهن به اجماع رسیده‌اند، می‌گوید: با این حال توافق نهایی در جلسه آینده، صورت خواهد گرفت. به گزارش فارس، محمد رجایی با اشاره به آخرین جلسه فولادسازان و تولید‌کنندگان سنگ‌آهن اظهار داشت: با توجه به کاهش قیمت جهانی فولاد، ‌به‌طور طبیعی قیمت سنگ آهن نیز باید کاهش یابد که در این خصوص در حال مذاکره ‌با ‌معدنکاران هستیم. رجایی با اشاره به افزایش۲۰درصدی قیمت سنگ‌آهن طی سال گذشته تصریح کرد: قیمت هر کیلو سنگ آهن خریداری شده توسط فولاد مبارکه در سال قبل ۴۷ تومان بود که این رقم به ۵۸ تومان افزایش یافت.