رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌گوید: چنانچه نخواهیم نسبت به همکاری میان بخش‌های مختلف برای واردات تکنولوژی و افزایش صادرات اقدامی کنیم، نمی‌توانیم قیمت تمام شده تولیدات داخلی را کاهش دهیم. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، احمد قلعه‌بانی از وزارت بازرگانی خواست به تولید کنندگان کمک کند تا در جهت واردات تکنولوژی اقدام کنند. هر تولید‌کننده‌ای که کالای صنعتی وارد می کند، حتما همراه آن تکنولوژی نوین هم وارد شود؛ تکنولوژی جدیدی که هم در کاهش مصرف انرژی و هم در قیمت تمام شده و هم در فرآیندهای تولید و همین طور در استفاده بهینه از مواد اولیه موثر باشد.

وی با اشاره به ایجاد واحدهای تولید نان صنعتی افزود: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای ساخت این ماشین‌آلات و استفاده از تکنولوژی روز دنیا با کشورهای آلمان و فرانسه وارد مذاکره شد تا بخش دولتی و بخش خصوصی با همکاری یکدیگر و استفاده از تکنولوژی نوین بتوانند دستگاه‌های مورد نیاز برای تولید نان صنعتی را تولید کنند.

قلعه‌بانی ادامه داد: می‌توانیم محصولات خود را در بازار داخلی بفروشیم، اما باید کیفیت و قیمت نحوه تولید کالاها به گونه‌ای باشد که امکان عرضه محصولات داخلی در بازارهای خارجی نیز فراهم شود.

معاون وزیر صنایع‌ومعادن با اشاره به اهمیت نقش سفرا برای بازاریابی و گسترش صادرات کالاها و خدمات ساخت ایران تصریح کرد: وزارت بازرگانی، وزارت صنایع‌ومعادن، وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و اتاق بازرگانی ایران باید با همکاری و تعامل نسبت به افزایش حجم صادرات کشورمان اقدام کنند و در این بین سفرا می‌توانند نقش ویژه‌ای به عهده گیرند.