سرمایه‌گذاری 33میلیون دلاری ایران در آنگولا

مدیرعامل شرکت پتروپارس با اشاره مشارکت ۱۰درصدی ایران در توسعه میدان نفتی کاوین دانورث آنگولا، گفت: شرکت‌های انی ایتالیا و سونانگور آنگولا نیز در توسعه این میدان سهم دارند.

غلامرضا منوچهری در گفت‌وگو با مهر، درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای حضور پتروپارس در طرح‌های نفت و گاز کشورهای آفریقایی، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های کلان دولت در بخش صنعت نفت صدور خدمات فنی و مهندسی بوده از این رو طی سال‌های اخیر اقدامات متعددی برای حضور در طرح‌های نفت و گاز کشورهای مختلف قاره آفریقا انجام گرفته است. منوچهری با اشاره به اینکه میدان کاوین دانورث در مقیاس میادین متوسط نفتی است، تبیین کرد: هم اکنون ارزش سهم پتروپارس در توسعه این میدان حدود ۳۳میلیون دلار برآورد می‌شود.

منوچهری در ادامه با اشاره به مطالعات صورت گرفته برای حضور در طرح‌های مختلف نفتی کشور نیجریه، بیان کرد: هم‌اکنون مطالعات روی ساخت یک خط لوله جمع‌آوری گازهای همراه در این کشور آفریقایی در حال انجام است. مدیرعامل پتروپارس یادآور شد: همچنین اخیرا برای حضور بیشتر در طرح‌های نفت و گاز نیجریه شرکت پتروپارس نیجریه نیز به ثبت رسیده است. در این رابطه پیش از این نیز تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت پتروپارس و QUANTUM نیجریه برای حضور در مناقصه گاز NNPC امضا شده بود.

این مقام مسوول در ادامه با اشاره به مطالعات صورت گرفته برای حضور در طرح‌های نفتی کشورهای سودان و گینه، تبیین کرد: در کشور سودان مدت‌ها است که مطالعات و مذاکرات متعددی انجام گرفته است. به گفته منوچهری تاکنون بلوک‌های متعددی در سودان برای توسعه مورد مطالعه قرار گرفته که تاکنون توسعه هیچ‌یک از آنها اقتصادی شناخته نشده است.