صنایعی که معیارهای جدید مصرف گاز را رعایت نکنند، مشمول جریمه می‌شوند. عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به برنامه‌های کلان وزارت نفت برای اصلاح الگوی مصرف انرژی در بخش‌های مختلف و به ویژه صنایع انرژی‌بر، تبیین کرد: در این رابطه بر اساس قانون برنامه سوم و چهارم توسعه تدوین استانداردهای جدید مصرف انرژی برای صنایع کشور تدوین شده است.

کاظمی با بیان اینکه بر اساس معیارهای جدید تعریف شده آن دسته از صنایعی که الگوهای جدید را رعایت نکنند، مشمول جریمه خواهند شد، اظهار داشت: میزان این جریمه‌ها توسط شرکت ملی گاز ایران تعیین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۲ صنعت انرژی بر در کشور تعریف شده است، گفت: صنایعی همچون سیمان، آجر، کاشی، شیشه و روغن نباتی که سالانه بیش از ۵‌هزار مترمکعب مازوت یا پنج مگاوات برق مصرف می‌کنند، از جمله صنایع انرژی بر هستند.

وی همچنین از تعیین سهم یک درصدی برای هیبرید در سبد سوختی کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون یک پروژه مشترک بین شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و ایران خودرو برای تولید اتوبوس‌های هیبریدی در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به اقدامات برخی از کشورهای پیشرفته برای افزایش سهم هیبرید در سبد سوختی خودروها، بیان کرد: هم‌اکنون ظرفیتی برای افزایش سهم ۵درصدی هیبرید در سبد سوختی خودروهای دنیا پیش‌بینی شده است.