رییس ستاد حمل‌ونقل عمومی و مدیریت سوخت کشور در حالی از کسری بودجه سه‌میلیارد دلاری برای واردات بنزین خبر داد که وزیر نفت اعلام می‌کند که دولت در حال بررسی لایحه متمم واردات برای بنزین است. به گزارش مهر، محمد رویانیان با اشاره به اینکه به دنبال تغییرات در نحوه عرضه بنزین هستیم، اظهار داشت: برطرف کردن کسری بودجه بنزین نیازمند همکاری مجلس با دولت است. مشاور رییس‌جمهور با بیان اینکه عدم تامین بنزین مورد نیاز مردم موجب فشار بر روی آنان خواهد شد، تصریح کرد: در صورت عدم همکاری مجلس در خصوص کسری سه‌میلیارد دلاری مجبور به کاهش سهمیه‌بندی خواهیم شد. رویانیان با اعلام اینکه میزان واردات بنزین در سال‌های ۸۵، معادل ۱۲‌میلیارد دلار بوده است، خاطرنشان کرد: این میزان واردات به علت سهمیه‌بندی کاهش چشمگیری داشته است و به یک سوم در سال‌جاری رسیده است. وی با توجه به کاهش چشمگیر واردات بنزین در سال‌جاری، هزینه واردات فعلی و کسری موجود را قابل‌قبول توصیف کرد و از مجلس خواست تا در این خصوص همکاری‌های لازم را با دولت انجام دهد. مسعود میرکاظمی وزیر نفت نیز روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه به زودی لایحه متمم بودجه به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهدشد به خبرنگاران درباره تامین بنزین مورد گفت: برای این کار در تلاش هستیم پالایشگاه‌های کشور را از نظر کمی‌وکیفی ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های تامین بنزین در کشور گفت: اجرای تعدادی از طرح‌ها مانند احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دست پیگیری و زمان بهره‌برداری از آنها سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، برخی از این طرح‌ها از پیشرفت قابل‌توجهی برخوردار نیستند. وزیر نفت در مورد تامین سوخت زمستانی کشور گفت: برنامه‌ریزی لازم برای تامین سوخت مایع نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ مانند سیمان و غیره انجام شده است و سعی خواهیم کرد بیشترین حجم گاز تولیدی را به شبکه گاز خانگی تزریق کنیم. میرکاظمی تصریح کرد: کمبود سوخت در زمستان بستگی به میزان برودت هوا در ماه‌های آینده دارد و در صورتی که هوا خیلی سرد نباشد، مشکلی نخواهد بود.

وی تاکید کرد، بیشترین تزریق گاز به شبکه خانگی برنامه‌ریزی شده است و احتمال دارد، برای تزریق گاز به چاه‌های نفت با کمبود مواجه شویم.

وزیر نفت درباره تغییر مشاوران وزارت نفت گفت: این امر مربوط به شخص وزیر است و تغییر آنها طبیعی است، اما هنوز تغییری در سطح معاونان صورت نگرفته است.