گروه انرژی - مسوولان پخش و پالایش و بین‌الملل وزارت نفت روز سه شنبه با حضور در کمیسیون انرژی مجلس اعلام کردند که شایعه مطرح در خصوص حجم و قیمت خرید بنزین از ونزوئلا براساس اظهارات هوگو چاوز، رییس جمهور ونزوئلا بوده و صحیح نیست. اظهارات این افراد در حالی مطرح شد که قرار بود وزیر نفت نیز در خصوص خرید بنزین از ونزوئلا و چین در کمیسیون انرژی حاضر شود و توضیحاتی را ارائه کند. در این بین حمیدرضا کاتوزیان، رییس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وزیر نفت در این کمیسیون حاضر نشد، به مهر گفت: حضور میرکاظمی در کمیسیون انرژی به هفته آینده موکول شد.

وی ادامه داد: اما در این جلسه بحث خرید بنزین از ونزوئلا مطرح شد و مدیر پخش و پالایش و معاون بین‌الملل و همچنین معاون برنامه ریزی وزارت نفت توضیحاتی در این خصوص ارائه کردند.

رییس کمیسیون انرژی گفت: براساس اظهارات این مسوولان بحث خرید بنزین از ونزوئلا صرفا در حد یک توافقنامه بوده به این معنا که ایران در آینده از ونزوئلا بنزین خریداری کند و این توافقنامه هیچ قطعیتی نداشته و صرفا در حد توافقنامه باقی مانده و صحبتی از حجم و قیمت خرید بنزین مطرح نشده است. کاتوزیان گفت: آن طور که مسوولان مربوطه گفته‌‌اند شایعات مطرح در خصوص حجم و قیمت خرید بنزین از ونزوئلا براساس اظهارات هوگو چاوز رییس‌جمهور ونزوئلا بوده است و درست نیست.