مهر- دومین کنفرانس بین‌المللی تجارت مبلمان کشور (دکو۲۰۰۹) ۶ و ۷ مهرماه جاری در در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای تهران برگزار می‌شود. رییس کارگروه صندلی اداری و آمفی تئاتر ایران در نشستی این کنفرانس را حرکتی ساختاری و بنیادی در جهت ایجاد فرصتی مناسب برای تمامی تشکل‌ها و صنعتگران عنوان کرد و گفت: این کنفرانس می‌تواند زمینه ارتباط مناسب بین اساتید دانشگاهی و فعالان اقتصادی داخل و خارج کشور را با دست‌اندرکاران صنعت مبلمان ایجاد کند.اصلان بیگی همچنین تقویت جایگاه اقتصادی صنعت مبلمان در کشور و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای عرضه مبلمان در داخل و خارج از کشور را از دیگر اهداف این کنفرانس برشمرد.

وی یکی از مباحثی که مطرح کردن آن در دکو ۲۰۰۹ مهم است، را موضوع تعرفه واردات عنوان کرد و گفت: اکنون اجناس ساخته شده در کشورهایی مانند چین با کمترین کیفیت و قیمت نازل وارد بازار ایران می شود و به دلیل تعرفه نامناسب واردات، بسیاری از تولیدکنندگان به وارد کردن این اجناس روی آورده‌اند.

وی همچنین با انتقاد از تعرفه بالای واردات مواد اولیه در صنعت مبلمان، گفت: دولت باید تعرفه واردات در صنعت مبلمان را اصلاح کند، ضمن اینکه کنفرانس دکو ۲۰۰۹ فرصت مناسبی است تا بتوانیم معضلات و مشکلات تعرفه‌های نامناسب را به گوش مسوولان برسانیم.

اصلان بیگی همچنین مالیات بر ارزش افزوده را نیز به عنوان یکی دیگر از مواردی که موجب کاهش سود تولیدکنندگان مبلمان شده است، عنوان کرد و افزود: در این باره باید حداقل میزان مالیات برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود. وی در ادامه نیز کپی‌برداری از تولیدات شرکت‌های داخلی به وسیله تولیدکنندگان زیرزمینی را یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان این صنعت عنوان کرد.