رییس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به شنیده‌هایی از گرانی و نامرغوبی بنزین ونزوئلا تاکید کرد: بررسی توافق خرید بنزین از این کشور در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار دارد. حمیدرضا کاتوزیان در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به توافق صورت گرفته بین روسای جمهور ایران و ونزوئلا در فروش بنزین به ایران، اظهار داشت: بررسی این توافق در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در ابتدا گزارشی از وزارت نفت در این باره خواهیم گرفت، هرچند که هنوز در این باره از کم و کیف توافق گزارشی به مجلس ارائه نشده است.

رییس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: شنیده‌ها حاکی از این است که بنزین ونزوئلا نامرغوب بوده و حتی برخی کشورهای صادره‌کننده خودرو به ایران به مصرف‌کنندگان توصیه کرده‌اند که از بنزین معمولی ایران استفاده کنید تا اینکه از بنزین خارجی (ونزوئلا). از سوی دیگر شنیده شده که قرار است بنزین ونزوئلا با قیمتی بالاتر از قیمت متعارف جهانی به ایران فروخته شود.کاتوزیان گفت: در هر صورت برای آگاهی از درستی یا نادرستی این شنیده‌ها، ابتدا گزارش این توافق باید در کمیسیون انرژی مجلس بررسی شود تا مشخص شود این شایعات صحت دارد یا خیر. نماینده تهران خاطرنشان کرد: در صورت صحت این شایعات مبنی‌بر قیمت بالا و نامرغوب بودن بنزین، مجبوریم به شکلی از اقدامات قانونی از جمله سوال از رییس‌جمهور یا وزیر نفت مساله را پیگیری کنیم.وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت بدون هماهنگی با مجلس و گرفتن مجوز می‌تواند خود راسا اقدام به عقد قرارداد کند، گفت: علی‌الاصول خیر. دولت برای عقد قرار داد باید حتما مجوز رسمی داشته باشد، اما متاسفانه دولت نهم و دولت‌های گذشته به دلیل رعایت نکردن یک اصل از اصول قانون اساسی درخصوص قراردادهای بین‌المللی، راسا و بدون گرفتن مجوز از مجلس اقدام به عقد قرارداد کرده‌اند.کاتوزیان تاکید کرد: عقد قراردادهایی چون کرسنت و قرارداد انتقال گاز ایران به پاکستان و هند از جمله قراردادهایی است که بدون مجوز گرفتن از مجلس انعقاد شد و کشور را دچار چالش کرد. رییس کمیسیون انرژی مجلس در توصیه به رییس‌جمهور برای عقد این قرارداد مهم، گفت: مناسب‌تر این است که رییس‌جمهور موافقت مجلس را جلب کند.