ایرنا - رییس کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان هشدار داد: خطوط تولیدی قدیم کارخانه آلومینیوم، اراک طبق حکم قضایی باید حذف شود که در صورت تخلف مجلس وارد خواهدشد.

«عباس رجایی» افزود: مجتمع آلومینیوم اراک هفده سال است که در محاکم قضایی پرونده زیست‌محیطی دارد و هر بار به نفع این کارخانه مصالحه شده که تاوان آن را مردم پرداخت کرده‌اند. وی گفت: بر اساس مصوبه دور دوم سفر هیات دولت به استان مرکزی، پنج خط تولید کارخانه قدیم باید با راه‌اندازی واحد ۱۱۰هزار تنی آلومینیوم برچیده شود که متاسفانه به‌رغم راه‌اندازی واحد جدید، هنوز شاهد فعالیت واحد قدیم هستیم.

وی افزود: در جلسه‌های متعدد در کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با حضور مسوولان ذی‌ربط، مقرر شد که کارگاه آند ایرالکو تا پایان تیرماه به مکانی مناسب انتقال یابد و تا پایان شهریورماه جاری نیز کارخانه قدیم تعطیل و جمع‌آوری شود. وی گفت: به‌رغم پیگیری اداره کل حفاظت محیط زیست و صدور حکم قضایی دادستان اراک مبنی‌بر تعطیلی روزانه پنج دیگ و در نهایت جمع‌آوری خطوط قدیمی تولید، این خطوط همچنان فعال است و گفته می‌شود باز هم به این واحد صنعتی مهلت داده شده و حتی برخی از دیگ‌های خارج شده از مدار فک پلمب شده است. وی افزود: اینجانب به عنوان شاکی، در این پرونده به هیچ وجه کوتاه نیامده و در صورتی که تا پایان شهریورماه کارخانه قدیم برچیده نشود، موضوع از مجاری قانونی و مجلس پیگیری خواهدشد.